Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

4 jul 2011

Catrice LE: Papagena. Deel 2 FaceGoodies

Hi ladies,
Ik heb hier deel twee van de goodies uit de LE Papagena Collectie van Catrice. In deze post zal ik de Blush Sticks, de Crystal Clear Gloss Stick en de Gold Nuggets laten zien. Als je deel één hebt gemist, check it out here: EyeGoodies. Ik waarschuw je alvast voor de vele foto's van de producten, hierdoor lijkt de post wat aan de lange kant. En op sommige foto's kwam een bepaalde kleur niet volledig tot zijn recht maar op een andere wel. Genoeg geklessebes, op naar de foto's!

Gold Nuggets
"Zo waardevol, zo exotisch, zo wow! De elegante gouden glansvan de Gold Nuggets creeert een fantastische glans op het gezicht en lichaam."Klinkt alsof je werkelijk met goud te maken hebt. Dit was een van de items waar ik echt benieuwd naar was toen ik de persfoto's kreeg. Natuurlijk is er een wereld van verschil tussen de echte Gold Nuggets en die van de persfoto's. Oordeel zelf maar:
Wat een verschil he? Ze zijn zo mooi gevormd, niet stuk enz. Zo zie je maar, je moet zeker niet volledig af gaan op wat je als voorbeelden voorgeschoteld krijgt in persinfo. De verpakking is wel erg mooi, allemaal stevig plastic.
Het deksel is mat zwart met Catrice over en in elkaar geprint. Er zit als je het potje openmaakt ook een soort sponsje. Ik denk ter bescherming van de nuggets, want het is van vrij ruw en stug materiaal.
Die zou ik zeker niet gebruiken om de make-up op te brengen.
Maar het gaat niet alleen om het uiterlijk. Zijn de Gold Nuggets wel wat? Kijk even naar de swatch foto's.
Op de foto hierboven zie je de Gold Nuggets's poeder aangebracht op de huid. Ik kreeg op geen mogelijke manier de poeder goed op de foto.
De foto is gemaakt in direct zonlicht en nog niet uitgevaagd.
Op de foto hier onder zie je de poeder uitgeblend in de huid. De glinsteringen die je in het echt ziet, zijn helaas niet (heel goed) zichtbaar op de foto. De foto is ook wat donkerder van kleur, omdat ik het gemaakt heb in de schaduw, anders zag je helemaal niets.
Tip: Ga niet als Dolle Dries met de Gold Nuggets tekeer, want je gaat al gauw zelf op een gold nugget lijken. Wees voorzichtig en gebruik een goede kwast voor het aanbrengen, zoals ze in het Engels zeggen:
"a little goes a long way". Enige wat ik kan zeggen is dat het echt zo is. Je hebt maar weinig product nodig. En vergeet niet te blenden/vervagen.
Blend, blend, blend zodat het er niet uitziet alsof je op je beide wangen een dot bronzer hebt gekwakt. Enige kleine minpunt voor mij is de geur, niet echt een aangename geur. Maar ik rook het alleen bij het openmaken van het potje toen ik met mijn neus erin ging hangen. Anders niet. Voor heel lichte dames kan de Gold Nuggets misschien iets aan de donkere kant zijn. Catrice beveelt de Gold Nuggets aan als poeder en als rouge (blush), persoonlijk zal ik het niet als poeder over heel mijn gezicht gaan aanbrengen. Maar genuanceerd als blush op me wangen of jukbeenderen. En me lichaam.
Tip: Neem wat bodylotion en meng een nugget of een stukje ervan door heen. Zo maak je zelf je shimmery body lotion. Smeer deze op je armen, schouders, benen en voeten voor een goud glanzende gloed over de huid! De Gold Nuggets bevatten mica, dus als je hier allergisch voor bent, niet kopen.
De Gold Nuggets (bronzing powder) kost € 3,99. Er zit twaalf gram (12gr.) aan product in. Aardig wat product voor die prijs. 
Blush Sticks
"Dankzij de praktische stickvorm en zijdezachte textuur, zorgt de Blush Stick voor een stralende teint, die perfect past bij de Papagena look". Je hebt Tigerlily, en Birds of Paradise.
Wat meteen opvalt bij de Blush Sticks is de geur ervan, fruitig, bloemig. Ik kan het niet zo goed plaatsen, maar het is in ieder geval een behoorlijk zoete lucht. Ik vind het persoonlijk niet vervelend want het wekt wel een prettig gevoel in me op.
Op de foto hier onder zie je Birds of Paradise, een fuchsia-rozige kleur.
Hierboven zie je Tigerlily, de oranje Blush Stick. Op eerste gezicht zien beide sticks er mooi uit wat betreft de kleur. Als ik naar me huidskleur kijk, vind ik dat ik beide kleuren wel kan hebben.
Ik heb daarom natuurlijk ook swatches gemaakt, alleen zijn deze gemaakt op de binnenkant van mijn arm. De huid heeft een andere textuur als de huid van mijn gezicht, maar is ook vrij licht.
Op de foto hierboven zie je beide Blush Sticks geswatched. Ze zijn niet vervaagd, want als ik dat deed zag je weinig tot geen kleur terug met het blote oog.
De bovenste is Birds of Paradise en onder Tigerlily. Beide swatches zijn twee keer aangebracht, dus twee laagjes. De foto is genomen in de schaduw buiten, vandaar het wat bleekjes eruit ziet.
De foto hierboven is genomen in direct zonlicht. Je ziet dat de kleuren meteen wat minder intens zijn. Er zit wel een mooie gezonde glans in de blush. De glans moet je niet vergissen met shimmer, want dat zit er totaal niet in.
Op de foto hierboven zie de beide blushes wat vervaagd. Je ziet dat de kleur wat minder intens is.
Catrice heeft gelijk als ze het hebben over praktisch en een zijdezachte textuur.
Want het is makkelijk en handig om snel mee te nemen. Je draait de blush een beetje en brengt wat aan op de wangen en smeert het uit met je vingers. De blush voelt inderdaad erg zacht aan. Waar ze de plank een beetje misslaan is bij de pigmentatie als je de blush gaat blenden/vervagen.
Dan blijft er niets tot weinig over van de oranje of paars-rozige kleur. Wat ik opvallend prettig vind aan de Blush Sticks, is dat ze niet vettig of plakkerig aanvoelen. Je voelt wel dat er is zit, maar ik kan het niet meteen onaangenaam noemen. De Blush Sticks zou ik nemen als je wil gaan voor een wat gezond licht zichtbaar blosje op de wangen, zoals Catrice dat ze noemt: een stralende teint. Maar het is naar mijn idee niets voor jou als je van een flinke dosis kleur houd, of een wat meer getinte huidskleur hebt. Dan zie je de kleur denk ik helemaal niet.
De Blush Sticks kosten € 3,49 per stuk. Er zit 8,5gr product in elke stick.
Crystal Clear Gloss Stick
"Glanzende lippen met een vleugje kleur zorgen voor een mooie balans bij de krachtige Papagena ooglook. De gel-achtige textuur van de Crystal Clear Gloss zorgt voor een onweerstaanbare frisse finish en verwent tegerlijkertijd de tere huid van de lippen".
Alweer een fantastisch verhaaltje wat Catrice heeft bedacht bij deze apart combi tussen een lipstick/balm/gloss.
Net als bij de Blush Sticks heb je hier een oranje en een fuchsia-rozige kleur stick, genaamd Tigerlily en Bird of Paradise.
Dit is volgens mij een nieuwe soort make-up voor Catrice.
Tenminste ik heb dit voorheen nog niet gezien in hun assortiment.
Het idee vind ik wel leuk en ook bij de Crystal Clear Gloss sticks word ik weer aangenaam verrast door de zoete geur. Ik krijg gewoon zin om een hap te nemen ervan. Kennen jullie dat ook? Vooral omdat ik steeds het idee heb dat het lijkt op zo'n gummy beertje (snoep), die zijn ook zo doorzichtig. Ergens ver weg in de geur/smaak zit een bittertje, wat bij sommigen als chemisch ervaren kan worden. Gelukkig is dat snel weg.
Op de foto die je hier boven ziet, is duidelijk te zien dat de stick doorzichtig is. Daar kan je, vind ik, al uit leiden dat je hoogstwaarschijnlijk geen gekleurde lippen gaat krijgen als je de stick opsmeert. Ik heb daarom niet beide sticks gehaald, maar een van ze meegenomen, de oranje genaamd Tigerlily. De swatches heb ik gemaakt op mijn arm.
In eerste instantie kreeg ik helemaal niets van de stick te zien op de foto's. Door de weerkaatsing van het zonlicht kreeg ik uiteindelijk de bovenstaande foto. Ik heb de foto zoals je kan zien, wat moeten bewerken om de stick iets beter zichtbaar te maken.
Dat vettige/glanzende deel op de binnenkant van me arm, dat is de swatch van Tigerlily.
Je ziet vrijwel niets, had net zo goed een of andere lipbalm kunnen zijn. Maar op dezelfde foto's met de swatches van de Blush Sticks zie je de Gloss stick wel!
Het is misschien minimaal, maar dat is toch echt de swatch van Tigerlily. Wat ik merkte was dat de kleur na een paar seconden dat ik de Gloss stick had aangebracht, pas kwam. Eerst zie je gewoon dat er wat is aangebracht, maar na een poosje kwam de kleur, of tenminste toen werd de kleur iets meer zichtbaarder.
Dat de Gloss stick de huid van de lippen meteen verzorgt, is mooi meegenomen. En Catrice zegt ook duidelijk dat de Gloss sticks een "vleugje" kleur geven en dat klopt ook met wat ik uit de swatches haal.
De Crystal Clear Gloss Sticks kosten € 3,99 per stuk.
Toch bijna € 4,00 per stuk hoor ik je bijna zeggen. Nou laat het staan als je meer van de kleur en intensere pigmentatie bent, neem het mee als je opzoek bent naar een leuke balm/gloss die heerlijk zoet ruikt.
Over welke kleur je nou moet nemen, zou ik me niet echt druk maken. Zo vreselijk veel verschil is er namelijk niet. Ik kan noch op de verpakking, noch op de website enige informatie vinden over hoeveel product er in de Gloss stick zit.

Dit waren de FaceGoodies uit de LE Papagena collectie van Catrice. Overall ben ik niet ontevreden over de items. De Gold Nuggets zijn leuk en multifunctioneel, de Blush Sticks en de Crystal Clear Gloss sticks zijn naar mijn idee beide nieuw voor Catrice hun doen. Ze ruiken lekker en geven een subtiel vleugje kleur af. De verpakking van de items vind ik mooi, Alles mat zwart met Catrice erop geprint in de kleur van de kleur van het product. Ziet er wat chiquer, duurder uit. Catrice timmert hard aan de weg en ze proberen met elke vernieuwing steeds beter te worden.

Check ook de post met de NailGoodies!
Heb je al wat gescoord van deze collectie? Zo nee? En je twijfelt of je nou wel of niet iets moet halen, of niet zeker bent van een item.
Dan hoop ik dat je door het lezen van deze post een beter beeld hebt kunnen vormen en een beslissing kan nemen. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie wel en niet hebben gehaald en waarom. Niet iedereen is weg van deze collectie. Bij sommigen vallen de items tegen, dat kan.
Ik geef mijn mening en advies over de items. Check, swatch en probeer het daarom eerst uit in de winkel om idee te krijgen of het wat is voor jou.
Natuurlijk ziet de make-up er anders uit op het gezicht dan dat ik swatches maak op de arm. Daarom wil ik wat voorstellen. Als jullie de make-up willen zien in een look, laat het weten in de comments.

Tot de volgende keer,
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino