Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

2 jul 2011

Catrice LE: Papagena. Deel 1 EyeGoodies

Hi ladies,
Hoe gaat het met jullie? De LE collectie genaamd Papagena van Catrice ligt eindelijk ook in Nederland in de schappen bij de Kruitvat! Al tijden geleden kreeg ik het persbericht in de mail en ik werd echt wel warm van de foto's. Op tal van Duitse beautyblogs heb ik de producten in het "echt" kunnen zien en zo een nog beter beeld kunnen scheppen van de producten. Ik heb gister het een en ander gehaald, kijk verder voor de foto's en natuurlijk meer informatie!
Wat zegt Catrice zelf over deze collectie?
"de nieuwe collectie neemt je mee naar een kleurrijke exotische jungle. Vastberaden amazones tonen hun vrouwelijke kracht met een stoere make-up look op basis van rijke groene-en-kaki-tinten met felle accenten in roze, oranje en mosterdgeel. De stad wordt deze week omgetoverd in een wild paradijs: mysterieus en vol verassingen"
Papagena word door Catrice gezien als de Amazone Jungle trend, de meest krachtige look van het seizoen. Als je dit zo leest, dan beloofd de collectie heel wat...
Bij de eerste beelden van de collectie was ik natuurlijk blij verrast! De aardse kleuren spreken mij merendeels wel aan. En die gold nuggets leken me must haves!! Ik vond dit filmpje hier onder op Youtube toen ik aan het snuffelen was naar meer info over deze collectie.
De collectie bestaat uit twee oogschaduw palettes (de zogenaamde quads), drie eyeliner pens (volgens mij waren er maar twee van de driekleuren), een set dramatische nepwimpers, twee blushsticks, de gold nuggets (bronzer in vorm van bolletjes), twee crystal clear gloss sticks en natuurlijk de nagellakjes! In de persinfo staat dat er vier kleurtjes zijn, maar zover ik heb gezien in de winkels waren er maar drie kleuren... Maar het kan dat ik verkeerd heb gekeken.
Ik ga jullie niet lastig vallen met de persfoto's, want die kan je vinden op Google. In het echt zijn de producten toch echt anders. Vandaar ik alleen foto's laat zien van de producten die ik heb gehaald.
Ik vind dat de kleuren er echt goed uit springen. De paarse nagellak is echt ook zo mooi paars in het flesje. Maar op de nagel vind ik het lakje (één laagje dan he) toch wel sheer en een beetje dof. De blush sticks zien er ook mooie uit in de verpakking, maar toen ik ze swatchte in de Kruitvat, vond ik de pigmentatie en consistentie ervan iets minder. Zo ook van de crystal clear gloss stick. Ik deel de collectie op in drie posts, omdat ik vind dat het anders veel te lang word. En dat is vervelend voor sommigen, wat ik prima begrijp. Zoals de titel al zegt, zal ik alleen de goodies laten zien die je gebruikt voor de ogen. Dat zijn dus de oogschaduwpalettes, de liners en de nepwimpers.
The Absolute Eye Colour Quattro.
De oogschaduw palettes bevatten zoals je ziet elk vier kleurtjes. "Prachtige kaki-tinten met heldere highlights en verschillende mat-, glans- en parelmoer effecten die zorgen voor een opzienbare look."
Catrice beloofd met deze oogschaduws absolute kleur, duurzaamheid en dekking voor een perfecte en langdurige finish.
Laten we de palettes even van wat dichterbij bekijken.
Hieronder zie je Birds Of A Feather. Catrice heeft echt haar best gedaan met deze collectie. Het hele jungle idee zie je ook terug in de oogschaduw, de bladprints van palmen en dergelijke. De gele kleur is echt shimmery, te gebruiken als highlighter. De bruine kleur ernaast is op de foto toch iets donkerder dan in het echt, lijkt. Zowel de bruine kleur als de bruin/groene kleur onder de gele zijn glanzend. Er zit een heel minuscuul glittertje erin.
De militair-groene kleur heeft een matte finish.
Hierboven zie je het andere palette, Rumble In The Jungle.
In vergelijking met het andere palette ziet deze er veel meer "vibrant" uit. De paarse kleur knalt eruit, in feite de groene en goud-gele kleur ook. Als je meer van de in-your-face kleuren bent, zou ik voor Rumble In The Jungle gaan.
De kleuren van de oogschaduws zoals deze te zien zijn op de foto, komen heel dicht bij de echte kleur. Alleen lukte het mij steeds niet om de mooie gouden glans/shimmer in de goud-gele kleur op de foto te krijgen. Dit is het beste wat ik ervan kon maken.
Ook dit palette heeft weer verschillende bladprints in de oogschaduws. De groene kleur heeft een parelmoer finish, dit geldt ook voor de goud-gele kleur ernaast, alleen heeft de goud-gele kleur meer glinstering.
Ik weet niet of het een overspray is, of dat het door heel de oogschaduw heen zit. Daar moet ik nog achter komen. De paarse kleur is de zogenaamde matte kleur in dit palette. Ik zeg zogenaamd omdat ik vind dat het een beetje een frost finish heeft. Naast de paarse kleur heb je een moeilijk bedenkbare naam kleur. Ja zo zal ik de kleur noemen, het is een bruin/groene=kaki achtige kleur met een goud/parelmoer-achtige shimmer erdoor. Je zou eigenlijk gewoon de kleur in de Kruitvat moeten swatchen op je huid. Want ik vermoed dat het eindresultaat van de kleur ook verschilt aan de hand van je huidskleur.
De groene kleur liet mij meteen denken aan Lucky Green van MAC.
In feite alle kleurtjes uit dit palette riepen MAC oogschaduw, de goud-gele kleur heeft iets weg van Goldmine, de paarse iets van Vibrant Grape en moeilijk bedenkbare naam kleur oogschaduw daarnaast heeft iets weg van een mix van Coquette en Sumptious Olive
Links zien jullie de swatches van Birds of a Feather en rechts Rumble in the Jungle.
De Absolute Eye Colour Quattro kost € 4,29 per palette. Er zit in totaal acht gram aan oogschaduw in elk palette, dus voor de prijs hoef je hem echt niet te laten liggen!
The Eyeliner Pen
"Het geheim van de ongeëvenaarde oog make-up van de urban amazone is de Eyeliner Pen met ultra-fijne tip en sterk gepigmenteerde textuur. Voor dramatische accenten en spannende avonturen". 
Nou dat klinkt toch wel veel belovend, niet? Als ik de pers informatie die ik heb ontvangen, moet geloven zijn er drie kleuren eyeliner pennen. Maar ik zag er alleen twee. Welcome To The Jungle en White Eyes. Toen ik ze swatchte op mijn hand ging de kleur meteen in alle lijntjes van de huid zitten. Omdat de textuur zo vloeibaar is, denk ik.
Tip: als je nog niet heel handig bent met make-up of (nog) geen vaste hand hebt, dan zou ik deze laten liggen. Geheid dat als je met je oog knippert, dat het lijntje overal zal zitten.
Ik heb alleen White Eyes genomen, ik vond de groene in bij het swatchen niet super bijzonder. Maar misschien is het wel wat voor jou. Toen ik White Eyes swatchte werd ik verrast door de pigmentatie, in positieve zinnen! Eenmaal op me werk heb ik het gebruikt op mijn onderste waterlijn. Normaal gebruik ik geen vloeibare liner op mijn onderste wimperrand, maar White eyes is erg mooi op je onderste binnenste wimperrand, als je gaat voor een wat meer open blik. De liner is heel mijn dienst blijven zitten, dus dat wil wat zeggen over de pigmentatie en kwaliteit van de liner. Ik heb hem maar een keer gebruikt, maar omdat die zo goed beviel wil ik dat graag erbij plaatsen. Ook hiervan zal ik de swatches morgen zsm plaatsen.
De Eyeliner Pen kost € 2,99 per stuk.
Er zit één mililiter (1.0ml) vloeibare eyeliner in de pen. Op de pen staat een waarschuwing; het kan de huid vlekken. Nu vraag ik me af of dat gevaarlijk is of hoe ik dat moet zien. Klinkt wel een beetje eng.
Ik zal toch even bij Catrice navragen wat voor gevaar erin schuilt, misschien is het wel helemaal niets. Dus je houd een antwoord van mij te goed.
Feather Lashes
"Vrouwelijke amazone krijgers veroveren de catwalks met exotische wimpers die doen denken aan de prachtige veren van een paradijsvogel. Met deze nepwimpers maak je de Trendy Jungle look volgens Catrice compleet. Zoals ze zeggen een musthave voor een avontuurlijke zomer in de stad."
Klinkt in mijn oren dik overdreven, maar wel grappig bedacht door Catrice. Ik heb echt geen nepwimpers nodig om een avontuurlijke zomer in de stad te hebben. Avontuur, zoek ik niet in de stad, liever ergens anders, niet?
Afijn, klik op de foto dan zie je de mooie groene detail tussen de zwarte wimperharen. En door in het midden wat langer te zijn, zien ze er werkelijk iets exotisch uit, maar je moet er niet van uit gaan dat er daadwerkelijk veren in zitten zoals de naam je in eerste instantie laat denken. Ik draag graag nepwimpers, maar ik moet nog even bedenken waar ik deze wat extravagante wimpers voor ga gebruiken. Een dagje gewoon naar de stad, is voor mij misschien iets teveel van het goede. Maar misschien voor jou helemaal niet? Dan zou ik ze halen.
Het zit in een zeer schattig doosje verpakt en er zit ook een mini tube wimper lijm bij inbegrepen.
Tip: koop goede wimper lijm, want de lijm die er meestal bij zit is aan de cheape kant. Wil je niet sexy lopen knipperen naar die leuke vlam en ineens ligt je ene wimper in je wijnglas, dan neem je deze tip zeker in acht!
De Feather Lashes kosten € 3,99.

Dit waren dan de EyeGoodies uit de LE Papagena collectie van Catrice. Check ook de Face+LipGoodies en natuurlijk de NailGoodies.
Hebben jullie de collectie al gespot bij de Kruitvat bij jou in de buurt of ligt er nog niets? Houd het in de gaten, want als ik het mag geloven is de collectie toch aardig gewild bij vele beautymaniacs :D
Komende week komt er een winactie, waarbij je een aantal van de prachtige PapagenaGoodies kan winnen op Make-up and More.
Dus als je helaas mis grijpt heb je wellicht hier meer geluk!

Tot de volgende keer,
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino