Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

26 mrt 2011

DIY: Amandel (scrub) gezichtsmasker

Hi ladies,
Dit is mijn eerste DIY artikel. Ik was een poos geleden in Suriname en daar ben ik bij mijn tante oude Surinaamse gerechten gaan leren maken.
Een van die recepten was orgeade, dat is een Surinaams drankje gemaakt van onder andere de melk uit amandelen.
Het overblijfsel van die geblenderde amandelen bracht mij op een idee. En zo kwam ik op het idee om er wat mee te doen qua beauty! Zonde om het weg te gooien, omdat amandelen daar onwijs duur zijn.
Okay op naar de DIY
Wat heb je nodig:

  • een handvol geblenderde/gehakte amandelen
  • een glazen kommetje (niet te groot en ook niet te klein)
  • een plastic lepel
  • twee eetlepels grove suiker (hoeft niet perse)
  • drie eetlepels honing
  • twee warm eetlepels water
Voorbereiding:
  • mix de amandel met het water en laat het even staan voor 5 min
  • voeg de honing toe
  • voeg indien je een scrub wilt maken de suiker toe, anders deze stap over slaan.
  • meng het tot een geheel
Zorg ervoor dat je gezicht schoon is en dat alle loszittende haarplukjes vastgezet zijn met een haarclipje of maak gebruik van een haarband.
Nu kan je het mengsel smeren over je gezicht, net zoals je gewend bent met een gewoon gezichtsmasker. Ga lekker chill zitten of liggen, what ever you like en ontspan.
Alle ingredienten van het masker zijn natuurlijke producten, dus als er een beetje op je lippen komt, no wurries :) you can eat it!
Als je er een scrub van wilt maken doe je de grove suiker erbij en masseer je met je vingertoppen het mengsel over je gezicht.
Was je gezicht af met lauw-warm water en eindig met een koude straal over je gezicht. Hoeft niet, ik doe het wel omdat ik een lekker wakker gevoel krijg daardoor.
Eindig met een lekkere hydraterende gezichtscreme.
Als je nog over hebt, kan je het bewaren in een schoon potje wat je dicht kan maken en bewaar het in de ijskast.

xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino