Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

28 okt 2010

Lipgloss en Lipstick

Hi peeps!
Vandaag een blogje over jawel lipgloss en lipstick.
Ik herinner me mijn eerste kennismaking met lipstick, dat was een dieproze/paarse kleur van mijn moeder. De houder was baby roze en ik vond het zoooo lekker ruiken. Eigenlijk wilde ik het opeten. hahaha. Kennen jullie dat ook? Dat een lipgloss of stick zo lekker ruikt dan je een hapje ervan wilt nemen? Of ben ik raar?
Nou ja maakt niet uit. Die kleur heb ik toen opgezet, natuurlijk vond ik het prachtig staan, mijn moeder vond dat minder prettig...



Maar ja, nu terug naar heden. Ik heb een bak vol lipglosses en lipsticks. Sommigen zijn eigenlijk nooit gebruikt, sommigen nog in plastic en een enkele echt om weg te gooien omdat ik ze echt ook heb gebruikt.
Wat ik eigenlijk het meest gebruik is Labello of van Sephora (ik heb het nu niet bij de hand) een klein zilver potje met een lipbalm. Die is zooo heerlijk op je lipjes.
En wat ik echt veel gebruik vooral als ik zeer droge, gebarsten of schrale lippen heb in de kou is mijn 8 Hour Cream Lip Protectant Stick met SPF 15 erin! Die is zoo goed, alleen moeilijk te verkrijgen in Nederland volgens mij... bij de Bijenkorf en de V&D kan je het wel in set vorm krijgen, maar of het er altijd is weet ik niet. Ik heb de 8 Hour Cream ook wel eens in LE vorm gezien bij ICI Paris. En via het internet kan je het ook bestellen: link naar E.A cosmetica
Ik moet er wel bij zeggen dat de 8 Hour Cream niet echt een lekker ruik geurtje heeft. Het ruikt echt naar medicijn, maar het doet voor mij echt wonderen. Misschien zijn er die dit lezen, die dit product ook hebben en gebruiken? Wat vinden jullie ervan?


Nu even over de gekleurde lipglosses en lipsticks. Mijn collectie bestaat uit zowel budget als middel als duur. En duur wil niet altijd zeggen dat het ook goed of lekker is! Trust me!


Ik heb er een aantal uitgekozen die ik echt mooi vind, die goed zijn om wat voor reden dan ook en andere die je van mij mag laten liggen.


Van Sephora; Op de verpakking zeggen ze dat het een hydraterende en zachtmakende werking heeft. Ze ruiken stuk voor stuk erg zoetig, je houd er van of juist niet (maar dat is een persoonlijke mening)Ik vind ze niet te plakkerig, ze blijven op je lippen zitten en gaan niet doorlopen. Je kan uit een grote hoeveelheid kleur kiezen. Een goed product van een goed merk voor een redelijke prijs als je het vergelijkt met wat je betaald voor een lipgloss van Chanel of M.A.C. of andere duurdere cosmetica.


Ik vind hun lipglosses erg mooi uitzien in de verpakking en natuurlijk op elke huidskleur en aan de hand van je ondertoon ziet de kleur er anders uit bij een ieder.
De kleuren van de onderstaande lipglosses komen ook daadwerkelijk op mijn lippen, vooral de  barbie roze kleur. En het staat niet lelijk of onnatuurlijk.
Volgens mij zijn de eerste en tweede lipglosses dupes van de Nars  Turkish Delight en Orgasm.
Ik ben alleen niet zeker, want ik bezit de twee van Nars niet, dus kan ze ook niet echt vergelijken met elkaar. Wel heb ik ze beide geswatched toen ik Miami was een aantal maanden terug. Vandaar dat ik denk dat het dupes zijn...


Van boven naar beneden: Perfect Nude shiny(20),
Fresh Peach shimmery(06)
Pin Up Pink shiny(11)
Peach shiny, dit is een hydraterende lipgloss met SPF8
Van Elizabeth Arden (E.A.); Volgens mij kan je in Nederland geen make-up kopen van dit merk. Ik heb de lipglosses namelijk gekocht toen ik op vakantie was in CuraƧao. Als je een adresje weet van hier in Nederland let me know!!
Ik ben namelijk helemaal weg van hun lipglosses. Het zijn stuk voor stuk mooie kleuren, zijn te gebruiken voor meiden/dames met gevoelige lipjes, dus alweer een pluspunt. De kleurtjes zijn echt shiny en zitten ook lekker op je lippen.
!!!Een minpunt wat ik echt erg vind en net heb ontdekt is dat E.A. test op dieren. Jammer want ik ben echt weg van hun glosses en 8Hour Cream producten. Ik maak de producten die ik heb van E.A. wel op anders heeft dat beestje voor niets geleden als ik het zomaar in de prullenmand gooi. Wat vind jij ervan? Of maakt het jou niets uit of het product dier vriendelijk/onvriendelijk is geproduceerd?

Van boven naar beneden: Golden Pearl(10),
Honey Glaze(06)
Pink Pout(19)
Van Revlon; Dit merk heeft echt mooie lipsticks, een beetje van die ouderwetse mooie echt dieprode kleuren. Natuurlijk hebben ze een scala aan kleuren en komen maandelijks wel met een nieuwe collectie uit. Ik ben echt fan van hun rode lipstick, omdat ze ook echt rood zijn, zowel in de houder als op je lippen! En dat is super! Ik denk als jullie de foto's van de lipsticks zien dat jullie mij begrijpen. Ik heb ook lipglosses van Revlon, maar ik heb er een bij gezet omdat deze bij de rode lipsticks past. En de lipliner is van Sephora, past er ook precies bij. Trouwens ik heb net ook bevestiging gehad dat de Sephora-lijn niet test op dieren en ook geheel "cruelty-free" is. Dus nooit getest op dieren en ook geen dierlijke ingrediĆ«nten bevat. Dus helemaal super!

Van boven naar beneden: Revlon Matte Really Red(006),
Superlustrous Lipstick Creme Revlon Red(730),
Superlustrous Lipgloss Firecracker SPF15(160)
Sephora Waterproof Lipliner Red(05)
Van links naar rechts: Revlon Matte Really Red(006)
Superlustrous Lipstick Creme Revlon Red(730)
Superlustrous Lipgloss Firecracker SPF15(160),
Sephora Waterproof Lipliner Red(05) 

onder de twee lipsticks heb ik de lipliner weer gezet zodat je kan zien dat het er daadwerkelijk bij beide past.



Ik heb nu eigenlijk alleen de lipglosses en lipsticks geplaatst die ik echt mooi, lekker en fijn vind om te gebruiken. Alleen erg jammer van E.A. en de dierentests.
Ik denk dat ik de glosses zelf niet zal gebruiken, deze drie zijn ook nieuw, in hun verpakking en nooit gebruikt. Ik ga ze weggeven! Ik moet nog iets bedenken waarbij ze gewonnen kunnen worden! Dus er volgt een winactie!

Ik ga in mijn volgende blog niet meteen door met lipgloss en lipsticks, want anders word het misschien wel boring, dus het vervolg hierop komt later.

Een sneakpeak naar volgende blogs: Eyeliners in een potje, Bronzers & Highlighters, Primers/base.

xoxo, V.

2 reacties:

Anoniem zei

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.

Van zei

Hi, thanks for stopping by and Im glad I could help out. Please leave ur email adres and with what u need help, so I can do so!
xoxo, V.

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino