Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

9 jan 2011

E.L.F 100eyeshadow palette

Hi ladies,
Een poos geleden heb ik een bestelling geplaatst op de webshop van E.L.F.
Klik hier voor het artikel en het filmpje van de bestelling.
Ik kreeg bij mijn bestelling de 100eyeshadow palette gratis bij, waarom weet ik niet meer. Ik heb deze palette weggezet en was hem eigenlijk helemaal vergeten. Ik moest er nog foto's van schieten, dus had hem in de doos met nog te reviewen spullen gezet. En vandaag dacht ik er weer aan dus haalde hem tevoorschijn.



Er zitten 100 verschillende kleuren in dit palette, van licht naar donker, zoals de vele palettes die op talloze webshops te koop zijn. Naast dit palette bezit ik nog een aantal die ik bij twee verschillende webshops heb gekocht; Zoeva en Beauty88. Ik ben niet weg van geen van die palettes, omdat ik de kwaliteit ervan niet goed vind. Kijkend naar de pigmentatie, consistentie van de oogschaduw en hoelang die kleurvol op de oogleden blijven zitten. En dat is bij de palettes van beide webshops slecht.
Misschien dat ik pech heb gehad met mijn palettes en dat die net een slechte batch waren, dat kan ook. Maar over die palettes schrijf ik wel een andere keer een artikel.

De kleuren zien er echt "vibrant" uit, ze schitteren echt. Ik zie eraan dat dit palette een wat betere kwaliteit heeft dan de andere die ik bezit:

Er zitten zowel matte als glinster/shine kleurtjes in dit palette dus je kan er alle richtingen mee op. 
Hier een close up van de blauwe/paarse/bruine kleuren, je ziet dat de pigmentatie er vanaf springt:

Sommige oogschaduws zijn wat poederig, maar niet overdreven, dat als je je kwast erin dept dat de oogschaduw helemaal loskomt, en dat als je het op wilt brengen er overal oogschaduw zit, behalve op je ooglid.
Ik heb een aantal van de kleuren geswatched, let wel, ik ben echt geen kei in het swatchen en ik vind dat de kleuren niet tot hun recht komen op de huid van mijn arm. De foto is genomen met flits omdat ik niet voldoende licht had in de kamer. In de toekomst zal ik een betere camera hebben en zal ik er ook voor zorgen dat ik de foto's schiet bij daglicht!



Zoals je ziet zijn de kleuren echt goed gepigmenteerd. Ik heb de swatches gemaakt zonder oogschaduw-basis. Als je wat Fix+ op je kwast spuit en dan de oogschaduw aanbrengt, of beter, je ooglid wat vochtig maakt door er wat Fix+ of ander vocht op te spuiten, dan komen de kleuren het beste tot hun recht. Dan knalt het er echt vanaf! 
Je krijgt 100 oogschaduw kleuren, waarmee je alle kanten op kan. Een mooie smokey eye, of een te gekke funky eye look! Aan jouw de keuze.
Het palette heeft aan de binnenkant een spiegel en bevat ook twee applicators. Ik gebruik zelf nooit die applicators, maar me kwasten omdat ik dat veel beter vind. Vaak zijn de applicators die je er gratis bijkrijgt, zo hard als schuurpapier op je zachte oogleden, dus echt troep. Gebruik liever een goede kwast.

Ik ben erg onder de indruk van dit palette.
Pluspunten:
  • een scala aan kleuren, dus je kan alle kanten op. Een nude eye, een smokey eye en een funky/fun eye in alle kleuren van de regenboog. 
  • de pigmentatie van de oogschaduws is echt amazing. De kleur springt er vanaf.
  • prijs/kwaliteit verhouding is prima, je krijgt 100 kleurtjes voor 17,- You do the math!
  • de verpakking is stevig
  • de oogschaduws zijn (bijna) allemaal van redelijk goede consistentie, daarmee bedoel ik dat ze niet te brokkelig/poederig zijn waardoor je feel "fall out" krijgt. 
  • er zit een spiegeltje in het palette, als je het palette meeneemt op vakantie ofzo en je bent je spiegeltje vergeten, hoef je je niet druk te maken, want het palette bevat een! 
  • dit palette is echt perfect voor meiden/dames die net met make-up beginnen te experimenteren, of die opzoek zijn naar een palette wat budget-proof is en wat ook van redelijk tot goede kwaliteit is.
Minpunten:
  • het palette is niet te koop op de Nederlandse E.L.F website, als je hem toch wilt hebben dan heb je een credit card en/of paypal account nodig.
  • het palette gaat niet een twee drie open, opgepast als je fragiele nagels hebt!
  • sommige kleurtjes (zoals de wat lichtere) wilden niet goed swatchen op een droge ondervlak, met een beetje Fix+ komt de kleur wel tot zijn recht.
  • sommige kleurtjes leken bij het swatchen verdacht veel op elkaar
  • deze is echt persoonlijk: ik vond dat de meest donkere paars niet donkerpaars genoeg was, en ik houd van paars, dus dat vond ik minder aan dit palette.
  • momenteel is dit palette uitverkocht, dus mocht je hem willen moet je even wachten tot dat het weer is aangevult.

Het palette is verkrijgbaar op de Engelse E.L.F website. Op de Nederlandse E.L.F website heb ik hem niet gezien. De kosten voor dit palette zijn 17,- en om hem te bestellen via de Engelse website heb je een credit card nodig of een paypall account. Die kan je gratis aanmaken hier
Ik snap dat de meesten van jullie niet in het bezit zijn van een credit card, maar als ik me niet vergis kan je je rekening courant ook koppelen aan je paypal account en daarmee dan betalingen treffen. 

Omdat de meesten onder jullie geen credit card hebben, zal er binnen kort een winactie/giveaway komen op Make-up and More, waarbij je een 32eyeshadow palette kan winnen. 
Dus houd de blog in de gaten, want binnenkort komt ie eraan!

xoxo, V.


0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino