Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

30 jan 2011

Tip: Puntenslijpsel van je oogpotlood


Hi ladies,
hier de volgende tip, hoe haal je meer uit he oogpotloden, en dan vooral om de wat vettigere potloden.
En feitelijk geld dit ook voor je lippotloden natuurlijk!
Ik kwam op dit idee toen ik mijn NYX jumbo oogpotlood aan het slijpen was en er een enorme hoeveelheid van het potlood achterblijft in de slijper en wat gewoon word weggegooid.

Nou wat heb je nodig:



  • een aantal kleine potjes of doosje met vakjes wat dicht gemaakt kan worden/een deksel heeft
  • een puntenslijper voor grote en kleine potloden
  • een schone tandenstoker of ander dun en langwerpig voorwerp om de potlood uit de slijper te kunnen halen
1
2
3/4
  1. Je slijpt het potlood zoals je dat altijd gewend bent. 
  2. Verwijder het slijpsel (dus de buitenkant van het potlood wat is meegeslepen) van het oogpotlood.
  3. Haal de cremé, dus het slijpsel van het potlood met je tandenstoker uit de slijper en leg het in het bakje. 
  4. Zorg ervoor dat je het bakje goed hebt afgesloten, zoniet droogt het uit. Dit geld ook voor je potloden, er zit niet zomaar een dop op.
De cremé (het oogpotlood dus) kan je met een schoon kwastje over je ooglid uitsmeren en zo gebruiken als oogschaduw basis, net als de paintpots van M.A.C 
Mijn NYX jumbo eyeshadow pencils gebruik ik ook gewoon als basis als ik een bepaalde kleur wil laten uitspringen, of als een oogschaduw erg poederig is of ik maak gebruik van pigmenten (losse oogschaduw) dan is zo'n vettige oogpotlood altijd fijn om als basis te gebruiken. Omdat deze ervoor zorgt dat de oogschaduw/pigment lekker ergens aan kan plakken en daar blijft zitten.
Op deze manier vergooi je niet zomaar product. je gebruikt 100% van je oogpotlood en dat is denk wel een prettig idee ofniet?
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Het doosje wat ik gebruik om de cremé erin te doen is van Essence, het is feitelijk om nagelversiersteenjes enz in te doen, maar is uiterst handig hiervoor. het is klein, compact en sluit perfect af. En de vakjes zijn lekker klein en je kan de cremé van acht potloden erin doen. De prijs weet ik niet meer precies uit mijn hoofd, maar hij was volgens mij niet duurder als 2 euries.

Laat weten wat je van deze tip vind!
Binnenkort komen er nog meer van dit soort zelfbedachte handige tips.

xoxo, V

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino