Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

3 nov 2010

Eyeliners, oogpotloden


Hey peeps,
Ik bezit zelf vele eyeliners en oogpotloden, in allerlei vormen en kleuren. En natuurlijk van verschillende merken, budget en de duurdere cosmetica.
Duur wil niet altijd zeggen dat het ook van goede kwaliteit is, lang blijft zitten enz.


Eyeliners worden over het algemeen gebruikt om de oogvorm te corrigeren.
Ook uit mode oogpunt. Het ene moment is een dun lijntje je van het, en op het andere moment dikkere, zwaardere/zichtbare lijn of alleen op het bovenlid, onderlid of beide.


Het afgelopen eyeliner "modebeeld" was en is als ik het goed heb nog steeds de winged eye.
Hier wat foto's van een aantal maniere van je eyeliner dragen:

Bron foto 1
Bron foto 2
Bron foto 3
Bron foto 4



Vandaag ga ik het hebben over de gel eyeliner. Andere namen voor deze vorm van eyeliner zijn crème eyeliner of gelliner. (waar ik van op de hoogte ben!)
Een gel eyeliner of maakt deel uit van de oogmake-up, deze vorm zit meestal in een potje. 
Bij alle gelliners die ik tot nu toe heb gekocht zat een "professioneel" kwastje, tenminste als ik moet geloven wat op het pakje/doosje staat.
Gelliner breng je aan dmv een kwastje. Ik ga je niet vertellen welk kwastje je daarbij het beste kan gebruiken. Als ik kijk naar mijn gelliners en hun kwastjes heb ik zowel de schuin afgesneden als een heel klein dun kwastje. Ik ben er nog niet over uit welke ik nou prettiger in gebruik vind. Dat is denk ik voor iedereen anders en dus een persoonlijke keuze.
Ik raad aan bij het gebruik van een gelliner niet je hele kwastje erin te steken, alleen de punt want dat gedeelte van de kwast alleen gebruik je. Verder maak je ook onnodig je gel op.
Zorg voor een goede hygiëne, je hebt met je ogen te maken! Je hebt zo een infectie aan je ogen als je niet hygiënisch te werk gaat. Dus maak je kwastje geregeld schoon. Wil je niet met je gebruikte kwastje in je gel, zet dat een dot gel (genoeg voor twee ogen) op de palm van je hand en dip je kwastje daarin.


Persoonlijk vind deze vorm van "eyeliners" erg handig en fijn in gebruik;
  • het is lekker zacht/smeuig, de kleur is intens, 
  • de eyeliner vervaagt niet en blijft op zn plaats zitten, 
  • als je een foutje heb gemaakt/je hand schiet per ongeluk uit dan kan je het makkelijker wegsmeren met een wattenstokje. 
Wat ik minder fijn vind aan de gelliners is:
  • je moet wachten dat het opdroogt, als je met je oog knippert dan bestaat de kans dat het    verder op je ooglid komt,
  • de gel droogt makkelijk op als je het dekseltje niet op het potje zet. Als de gel is opgedroogd kan je het net zo goed weggooien en dat is zonde.
Gelliners heb je in vele kleuren, net als alle andere vormen van eyeliners.
Mijn eigen stash hier even op de foto gezet:


Gelliner stash
Bobbie Brown's  Long Wear Gel Eyeliner
van links naar rechts: Sepia Ink(2),
Black Ink (1)
Wet n Wild
zwart (886)
Lóreal H.I.P.  Color Truth Cream Eyeliner
van links naar rechts: Black(905)
Midnight Blue(956)
Essence Demin Edition
Fivepocket Grey(02)


Ik vind ze allen even lekker, ik heb die van Essence en de zwarte van Lóreal nog niet uitgeprobeerd omdat ik anders teveel in gebruik heb, er zijn namelijk al twee zwarte eyeliners in gebruik en dat vind ik genoeg.


Volgens mij brengt elke make-up brand wel een gelliner uit in hun collectie, ik heb die van M.A.C. (Blacktrack) niet aangeschaft omdat ik het niet nodig vind.


Sommigen zijn er positief over en anderen niet.


Lóreal gelliners zijn tot zover ik weet niet te koop in Nederland, die van Wet n Wild heb ik wel op een Nederlandse site gezien, maar ik zie ze er nu niet op staan.
ALS ik ze weer tegen kom op een Nederlandse site dan vermeld ik het meteen.


Nou ik hoop dat je er wat aan had. Laat weten welke gelliner jij hebt en prettig vind.
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino