Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

23 apr 2011

Swatches Fun palette van Urban Decay

Hi ladies,
Vandaag heb ik de swatches voor jullie van het Fun palette, hier konden jullie al een sneak peak zien van het palette.
De producten van Urban Decay (UD) zijn allemaal dier vriendelijk gemaakt. Hun credo is dan ook: "We don't do animal testing, how could anyone?" De leveranciers van de ingrediënten voor de UD producten zijn dierproef vrij. Een mooie zin op hun website vind ik dan ook; We believe that you can have a killer look without killing or harming animals. En sommige producten van UD bevatten ook geen dierlijke ingredienten, dus ook voor vegan make-up lovers. (zeer serieuze vegetariers zal ik maar zeggen, en niet lelijk bedoeld naar vegans!) Vandaar ik ook dol ben op UD en graag make-up van dit merk review voor mijn blog!  
Ik heb wat swatches gemaakt bij het mooie zonnige weer en die wil ik jullie vandaag laten zien.
Het fun palette bevat 6 knal kleurtjes, een mini 24/7 glide on eyepencil in de kleur oil slick en een mini UDPP original. Toen ik dit palette zag liggen was ik meteen verkocht, het is erg kleurvol, lekker klein dus past in bijna alle tassen. En je kan zoveel kanten op met de kleurtjes, kan zoveel verschillende looks creëren. Je kan het heel neutraal houden door bv de nude kleurtjes alleen te gebruiken of een colorblocking theme met de roze, paarse en blauwe oogschaduw!

Woodstock is een fuchsia roze kleur, met minuscule glitter erin. Een van de drie felle kleurtjes in het palette. Ik vind persoonlijk de pigmentatie van Woodstock iets minder dan de rest van het palette, maar de intensiteit kan je opbouwen en als je het nat opbrengt wordt het nog intenser. Je hebt zeker een primer nodig voor dit kleurtje!

Baked is denk ik een van mijn favoriete Urban Decay kleurtjes! Wauw, als je Baked in goed daglicht bekijkt glimt de kleur van alle kanten. De kleur is intens, de pigmentatie is echt heel erg goed en Baked is zowel vervaagd mooi als zo puur op je bewegend ooglid. Als je de ogen sluit of met je ogen knippert dan krijg je steeds een glimp van de prachtige oogschaduw. Je kan de oogschaduw op zich dragen of in combinatie met een ander kleurtje. Allebei zullen mooi zijn. Zonder primer is dit een prachtig kleurtje, laat staan met de UDPP!

Uzi is een witte kleur met best wel grote glitter stukjes erin. Voor sommigen kan dat een beetje teveel van het goede zijn, maar er valt best te werken met Uzi. Als highlight onder je wenkbrauw of in je binnenste ooghoek om je ogen een meer open look te geven. Let wel, de oogschaduw is wel echt wit van kleur en de glitter stukjes zijn best wel groot. Die wil je niet in je oog krijgen. Dus misschien is deze kleur wel een klein beetje een misser. Want niemand wil haar kostbare ogen beschadigen. Je ziet de glitters redelijk goed op de foto. Maar ik wil wel vooropstellen dat ik Uzi echt wel een mooi kleurtje vind.

Sin, een echt nude kleurtje, zit ook in het Naked palette. Mooi om te gebruiken als highlight onder je wenkbrauw, of om een nude ooglook te maken, over je hele ooglid, met een klein beetje donkere oogschaduw in je crease. En klaar is je nude ooglook. Sin bevat veel shimmer, maar niet zoveel als Baked. Sin is ook mooi in je binnenste ooghoek.

Flipside ziet er naar mijn mening iets minder groen/turquoise uit op de verpakking als in werkelijkheid. En als ik het kan vergelijken met een kleurtje van MAC lijkt Flipside erg op Shimmermoss, alleen is Flipside wat meer aan de blauwe kant en Shimmermoss meer aan de groene kant. Flipside is echt een mooi kleurtje, die heel intens wordt als je de kleur laag voor laag aanbrengt (opbouwt)  Bevat geen grote glitter stukjes, maar is wel very shiny en minuscule shimmers. Staat prachtig in combinatie met Psycedellic Sister in de crease. Ik heb vandaag een ooglook gemaakt met Flipside, Psycedellic Sister en Woodstock. Daarover meer in een andere post! :)

Psychedellic Sister (PS) is een donker paarse shiny kleur, met minuscule shimmer. Ook bij PS geld dat de kleur intenser wordt als je het in laagjes aanbrengt, maar is ook mooi als je de kleur blend in de crease.

Oil Slick is een zwarte oogpotlood met shimmer. Lekker creamy, en blijft zitten op z'n plek. De 24/7 Glide-on eye pencils van UD zijn waterproof en ook te vervagen. Maar wel binnen 30 seconden nadat je het potlood hebt aangebracht, daarna droogt het en blijft zitten. Het potlood bevat vitamine E, jojoba olie en katoen zaad olie. De 24/7 Glide-on eye pencils van UD zijn geheel dierproef vrij, vanaf de ingrediënten tot het uiteindelijke product zelf, en ze bevatten totaal geen dierlijke producten (vegan).
Oil Slick is echt een gewild kleurtje, in dit palette zit een mini versie van het potlood. Er zijn in totaal 23 kleuren 24/7 glide-on eye pencils. Echt gotta catch them all producten!

Hier heb ik voor jullie de swatches van de oogschaduws, zonder basis eronder. Je kan duidelijk zien dat de kleuren echt intens zijn. Met de UDPP eronder maak je dat de kleurtjes langer blijven zitten, maar ook veel intenser van kleur zijn. De foto is gemaakt in direct zonlicht. Op de onderste foto kan je de intensiteit van de shimmer in Baked zien (2de kleurtje van links)
Zou ik dit palette aanraden? Ja zeker, als je van felle kleurtjes houd en je bent op zoek naar een paar bij elkaar in een leuk uitziend palette? Dan moet je voor het Fun palette gaan. De kleurtjes zijn echt mooi en je kan vele kanten op met het palette. De PP en de glide-on eye pencil zijn ook een perfecte toevoeging aan het palette. Makkelijk mee te nemen naar waar je maar wilt, keertje ergens blijven slapen maar niet met je hele hebben sjouwen, dan is dit palette ideaal. Zeker nu de trend "Color Blocking" in is.
Enige minpunt aan de oogschaduws van UD is voor mij dat ze wat poederig kunnen zijn. Afhankelijk van met welke kwast je de oogschaduw wilt opnemen wordt de oogschaduw veel meer poederig. Een stevige platte kwast doet het veel minder als een fluffy blending kwast. En misschien voor sommigen dat de prijs wat aan de hoge kant is.
Het palette kost 34 euro, maar nu heeft Sephora 15% korting, dus betaal je maar 28,90. Het is iets meer als in Amerika, maar het is fijn dat je nu in Nederland UD kan kopen en je niet meer hoeft te vergapen aan alle posts van anderen die de palettes hebben gekocht toen ze daar op vakantie waren.
Ik hoop dat deze review met swatches voor jou een realistisch beeld schept over het Fun palette en dat je nu/straks een besluit kan maken of het wat voor jou is of niet.
xoxo, V

PS:Dit product heb ik zelf gekocht en mijn mening is door niemand beïnvloed op geen enkele manier. Ik wordt ook niet betaald om mijn mening over dit product te geven.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino