Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

15 jan 2011

Catrice Absolute eyeshadow Colour stash (mono's)

Hi ladies,
Ik heb voor jullie foto's gemaakt van mijn verzameling van de Absolute eyeshadow Colour's van Catrice (de nieuwe oogschaduw's van Catrice die al een poos in de schappen liggen)
Ik ben zeer te spreken over de vernieuwingen die ze hebben aangebracht aan hun producten, voor aan hun oogschaduws.
De foto's zijn als volgt; aan de linker met flits en aan de rechterkant zonder flits in kamer licht. Ik vind dat de kleuren soms echt verschillen met de werkelijkheid. Soms komt de echte kleur meer naar voren op de foto genomen met flits en soms andersom. Maar ik vind bij een enkele oogschaduw dat geen van beide de realiteit weerspiegelen.

090 Bring me Frosted Cake (BmFC)


Ik vind bij deze kleur dat het heel erg aan het soort licht, afhangt, wat voor kleur je ziet. In normaal daglicht (zonlicht) geeft de eerste foto een betere weerspiegeling, en bij "avond licht" (van een lamp)
Deze oogschaduw is matte, er zit dus geen glans of shimmer in. Je kan BmFC vergelijken met Vanilla van M.A.C, alleen heeft Vanilla wat shimmer erin en zit er een minieme kleurverschil in, maar het is naar mijn idee een redelijke dupe van de dure M.A.C. Dus als de veelbesproken Vanilla van M.A.C wilde hebben, maar er geen 15,- voor wilt neertellen, zou ik BmFC van Catrice kunnen aanraden, deze kost maar 2, 79.
060 I love Champagne (IlC )

Bij deze kleur vind ik dat de foto zonder flits het dichts komt bij de echte kleur van de oogschaduw. Het is een off-white wat meet neigt naar een heel licht beige kleur, met flink wat shimmer en glans erin. Maar het zijn echt heel minieme shimmers dus niet vervelend. Dit is een kleur die ik gebruik in de binnenste ooghoeken voor een meer open/grote oogopslag, of gewoon over het hele ooglid. Dit is een kleurtje wat je zowel s'morgens (over het hele ooglid, met een iets donkere kleur in de arcade boog) als s'avonds/uit kan dragen als highlight op je wenkbrauw-bot en in de binnenste ooghoeken. Ik heb IlC geswatched naast naast Shroom, Phloof! en Vex van M.A.C, in de volgende foto;
Van links naar rechts:
Shroom, I love Champagne (Catrice), Phloof! en Vex

Je ziet dat IlC toch een andere kleur heeft dan alle drie van M.A.C, al is het afhankelijk in wat voor licht je kijkt, want toen ik de swatches maakte op mijn arm en er met het blote oog naar keek vond ik dat Phloof! en Shroom er toch het meest op leken.
240 It;s a Girl!

Bij deze kleur vind ik dat hij noch met flits, noch zonder goed tot zijn recht komt. In het echt is de kleur toch meer heel zacht baby roze, niet voor niets heet de kleur ook It's a Girl!, het heeft een matte finish. De kleur is een beetje sheer en je moet em echt wel een beetje opbouwen. Ik vond het een apart en mooi zacht kleurtje dat ik het niet kon laten liggen.
De kleur is ook prima te gebruiken op je wenkbrauw bot, of in je binnenste ooghoek.
100 Welcome to Miami Peach (WtMP)

Bij deze kleur komt de linkerfoto het dichts bij de echte kleur van de oogschaduw. Het is een beetje een oud-roze kleur met iets van een gouden gloed erdoorheen vermengt. Het heeft een shimmer en glans finish. Ik vind dat WtMP iets weg heeft van M.A.C's Naked Lunch, zo op het eerste oog. Maar bij het swatchen merkte ik dat WtMP veel meer gepigmenteerd is. De kleur komt in een keer goed op, Naked Lunch is met een keer smeren ook mooi, maar om een goede vergelijking te verkrijgen, moet je de oogschaduw opbouwen. Ik heb op de swatch Naked Lunch twee keer op gesmeerd;
Van links naar rechts op M.A.C's paint pot Soft Ochre:
Welcome to Miami Peach, Naked Lunch.

Je ziet dat er in WtMP iets minder shine zit, en iets koeler is dan Naked Lunch, maar ik vind het redelijk op elkaar lijken. Dus zoals ik al vermelde boven, als geen 15, - wil neertellen voor een voor 1.5 mg aan oogschaduw, dan zou ik zeggen kies dan echt voor Catrice's WtMP.
110 Gilbert's Grapefruit (GG)
Op deze foto geeft de linkerfoto het beste beeld van de echte kleur van de oogschaduw. Het is een zacht roze kleur, met shiney (glans) en shimmer finish. Een heel mooie kleur om aan te brengen op je bewegend ooglid met bv een bruine kleur zoals Espresso van M.A.C of Go Charlie Brown of I'm a Coal Girl van Catrice. 
De kleur is ook erg mooi als highlight op je jukbeenderen. Ik zou deze kleur zeker aanraden, het is een van mijn favorieten!
Op de volgende foto van de swatch zie je de kleur iets beter;
Swatch GG is genomen op M.A.C's paint pot in Soft Ochre

De volgende oogschaduw heet Lobster-Lobby.com, in het doosje ziet de kleur roze uit. Donker fel roze, wat een beetje neigt naar rood-oranje. Ik kan hem gewoon niet goed op de foto krijgen. Op andere blogs heb ik de kleur ook voorbij zien komen en daar ziet/lijkt die toch wat roder dan roze.
Ik heb deze kleur niet specifiek aangeschaft om te gebruiken als oogschaduw, maar om uit te proberen als blush. Ga wel niet te actief met je blush-kwast aan de gang, want de kleur is behoorlijk gepigmenteerd! Je hebt zomaar knalrode appelwangetjes! :) Dus goed blenden!!
LLc heeft een matte satin finish, met heel subtiele, kleine glinstertjes erin.
310 Lobster-Lobby.com (LLc)

De volgende oogschaduw heet The Noble Knights, de eerste foto geeft de kleur het beste weer. Het is geen grijze kleur, het laat me een klein beetje denken aan M.A.C's Vex, alleen heeft Vex een meer parelmoerige finish en TNK, hoe zal ik het 't beste uitleggen? De eerste foto geeft weer hoe de kleur eruit ziet in het doosje, terwijl de tweede foto laat zien hoe de kleur eruit ziet op mijn huid, niet groenig, niet bruinig, maar subtiel ertussen in. Snap je wat ik bedoel?
Dit kleurtje is mooi over je hele ooglid, maar vooral mooi als je het gebruikt bij een smokey eye waarbij je begint met een lichte kleur op je bewegend ooglid (TNK) in je arcadeboog een donkere kleur (bv Wedge van M.A.C) en dan onder je wenkbrauw een hightlight, met een matte finish (bv BmFC)
050 The Noble Knights (TNK)

Eindelijk een mooie oranje oogschaduw kleur, die niet vreselijk fel is. Deze oogschaduw heet Dalai Drama en ik vind het ook een goed gekozen naar voor een oranje oogschaduw. Deze oogschaduw zal ik meer gebruiken als ik een funky look wil maken, om bv te dragen tijdens de festival periode in de zomer. Maar je kan hem ook dragen onder een andere oogschaduw kleur om een wat warmer effect te behalen.
DD heeft een shiney/glans finish, zoals ze bij M.A.C, een satin finish. Het heeft iets weg van de oranje kleur uit de metal 88 palette. Ik zou dit kleurtje achterwege laten als je niet into felle kleuren bent. Besteed je centjes dan liever aan een andere kleur, zou ik zeggen.
320 Dalai Drama (DD)

Mr. Copper's Fields, de naam zegt het al, een copper color. De linker-foto komt het dichts bij de echte kleur, en toch als je hem uitsmeert lijkt ie ook wel een beetje op de rechter-foto, alleen is dit op de foto van de swatch niet te zien.  MCF heeft een shiney/satin finish en is echt een aanrader. Alleen te dragen over het gehele ooglid, of in combinatie met een andere kleur, laat je fantasie erop los!
Deze oogschaduw heeft iets weg van twee oogschaduws van M.A.C, namelijk Woodwinked en Satin Taupe.
070 Mr. Copper's Fields (MCF)

Op de volgende foto heb ik een swatch gemaakt van alle drie de kleuren naast elkaar;
In het midden Mr. Copper's Fields
met daarnaast Satin Taupe.
En aan beide kanten Woodwinked van M.A.C
Alle drie kleurtjes zijn een keer gesmeerd, zonder basis. Ze lijken niet echt op elkaar, al vind ik MCF meer neigen naar Woodwinked. Ik beweer hier niet dat het een dupe is, maar zeg laat alleen zien dat als je de duurdere oogschaduws mooi vind, maar niet kan betalen, er toch oogschaduws zijn die er op lijken.


De volgende oogschaduw heet Grey's Philosophy, het is een beetje een grijs/licht lilac kleurtje zoals dat ook te zien is op de foto.  GP is een oogschaduw met een matte finish. Ik vond het een apart kleurtje die ik nog niet bezit, dus vandaar ik hem genomen heb. Ik weet nog niet waarmee ik GP ga combineren, misschien bij het binnenste ooghoek, of op het wenkbrauw bot.
Het is in ieder geval een mooi pastel kleurtje.
270 Grey's Philosophy (GP)

Wauw is het eerste wat er in me op kwam om te zeggen toen ik dit kleurtje zag. Een mooie blauwige kleur met shimmer en glans, zoals je op de foto ziet. Het heeft wat weg van de Peacock Blue uit de LE Caramé collectie, alleen heeft die een matte finish. De tweede foto geeft de kleur het beste waar. En je kan er een mooie donkere smokey eye mee maken!
190 Petrol keeps me Running (PkmR)

De laatste van de Absolute Eye Colour, die ik tot nu toe bezit. Ja ik zeg niet dat dit de laatste is :) De naam spreekt al een beetje voor zich, Coal is engels voor kool als in houtskool. Donker dus. Deze kleur laat me denken aan M.A.C's Espresso, maar dan is  IaCG iets donkerder nog. Ik vind het een heel mooie kleur, de tweede foto geeft de kleur het beste waar. De oogschaduw is heulll erg gepigmenteerd, je hebt met een keer smeren echt genoeg en hij blend ook erg lekker en makkelijk. Foto een lijkt het op donker paars, maar ik vind het toch echt meer donker-bruin lijken, en dat is het ook.
Ook deze kleur is een aanrader!
260 I'm a Coal-Girl (IaCG)

Ik ben erg blij met de vernieuwingen die Catrice heeft aangebracht aan hun oogschaduws, het uiterlijk en natuurlijk de inhoud. Want daar draait het om. De kleuren zijn echt vibrant, en goed gepigmenteerd. Van de 32 Absolute eyecolours mono heb ik er 12. Ik hoef ze niet alle 32, omdat ik sommige kleuren heb in LE's van Catrice of van een ander make-up merk, die er sterk op lijken. Dus dan hoef ik die kleur niet.
Binnenkort wil ik eigenlijk alle mono's in een palette gaan zetten, want ze nemen op deze manier erg veel plaats in en als ik plaats maak, kan er altijd weer wat nieuws bij! Als jullie het leuk/interessant lijkt om te zien hoe ik dat doe en wat het eind resultaat is, laat dan een berichtje achter!
Ik vind de verpakkingen lekker strak. Eindelijk staat er ook op de verpakking de hoeveelheid oogschaduw erin zit. Alleen vind ik jammer dat ze achterwege laten om wat voor finish het gaat, op de oude verpakking hadden ze wel een vermelding ervan staan.
Verder vind ik het ook wel vreemd dat de oude garde 36 maanden houdbaar is en de vernieuwde maar 24 maanden.Trouwens dat geld ook voor de LE oogschaduws, die zijn ook maar 24 maanden houdbaar, volgens de verpakking. Ik houd me daar niet zo strak aan, ik gooi het weg zodra ik veranderingen in de substantie, geur en kleur waarneem.
Ik vind hun oogschaduws, echt budget toppers! Je krijgt goede kwaliteit voor een klein prijsje en veel product.En natuurlijk zitten er een aantal kleurtjes tussen die niet even goed blijven zitten of niet super gepigmenteerd zijn, maar ja dat heb je bij de beste/duurste make-up merken ook wel. Dan laat je die toch staan.


Zoals je hebt gelezen heb ik meerdere keren vergelijkingen gemaakt met M.A.C, ik ben een echte M.A.C fan, vandaar. Niet dat ik mensen wil aansporen om M.A.C of een ander make-up merk te kopen. De vergelijkingen zijn puur gemaakt om te laten zien dat er lookalikes/dupes/ hoe je het wilt noemen zijn. Niet al mijn vergelijkingen zijn exact dezelfde kleur, maar als je toch naar een bepaalde dure kleur op zoek ben kan je de voorbeelden die eerder benoemd zijn zeker in acht nemen.


Alle producten die ik heb laten zien zijn met mijn eigen centjes betaald, ik ben niet gevraagd om reclame te maken voor het make-up merk. Ik laat enkel mijn eerlijke mening achter en ik vanwege mijn positieve ervaringen wil ik het natuurlijk met jullie delen.
Catrice is te koop bij Kruitvat en de Trekpleister. Niet alle filialen hebben (het hele assortiment) in de winkel. Als je zeker wilt weten, ga dan naar een grotere Kruitvat of Trekpleister!


Welke kleurtjes hebben/willen jullie allemaal? Ik ben erg benieuwd!


xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino