Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

31 jan 2011

Review Gosh Quatro Eye shadow palette

Hi ladies,
Een poosje terug heb ik 2 Quatro eye shadow palettes van Gosh gehaald. Ze zagen er mooi uit van buiten af. Een mooie glinstering over de oogschaduw en naar mijn idee heel mooie en aparte kleurtjes.
Ik heb de Q 49 Jamaica en de Q 52 Violet Night gehaald



van links naar rechts: Q52 Violet night en Q49 Jamaica
Je krijgt er zoals bij bijna alle oogschaduw palettes een oogschaduw sponsje bij. Crappy vind ik zelf, het schuurt je huid en je ziet de oogschaduw slecht. Dus ik gebruik ze nooit, alleen bij het swatches af en toe.

Zoals jullie zien zit er redelijk veel paarse oogschaduw kleuren, ik merk dat ik vaak neig naar bruine en paarse oogschaduw, i don't know why. Maar ik vond het echt 2 mooie oogschaduw palettes. Deze zijn trouwens mijn eerste quattro oogschaduw palettes van Gosh. Ik heb niet zulke goede ervaring met hun oogschaduws, en wat ik op vele beauty blogs las was ook niet echt positief. Dus ik twijfelde wel een beetje, maar ik ben van mening dat ik zelf het product moet hebben uitgetest om zo een persoonlijk oordeel over een product te kunnen geven.
Dus zo gezegd zo gedaan :)


Als je goed kijkt zie je bij de Violet Night een heel mooie gouden glans over de onderste paarse kleur.
Op deze foto zie je het denk ik beter:


Een soort van "overspray", als je er met je vinger of kwast overheen gaat verdwijnt die mooie gouden glans en dan voel ik me een beetje bedrogen. Klinkt misschien heel zwaar maar om die mooie gouden gloed heb ik dit palette aangeschaft. En het is niet alleen over die ene paarse kleur, maar over de andere drie kleurtjes ook. En bij Jamaica ook.
Maar afijn, als ik de swatches maak, zie ik de gouden gloed wel een beetje erdoor heen komen.
Dus op naar de swatches!

Q52 Violet Night



Even voor de duidelijkheid, de swatches zijn genomen op een basis van NYX Jumbo eyepencil in "Milk".
Als je naar de kleuren kijkt komen ze op deze basis aardig tot hun recht, een goede pigmentatie, mooie kleur en een goede consistentie.
De oogschaduw is niet poederig/brokkelig en zoals jullie weten heb ik daar echt een hekel aan. Dus dat is nog een pluspunt voor dit palette.

Laten we even naar de kleuren apart kijken:
  • De gouden kleur, die komt hier niet echt mooi over vind ik. In het palette ziet het er meer goud uit dan gelig, zoals het nu op me arm lijkt. En je ziet de basis eronder door komen, ook na twee keer oogschaduw smeren. Dus dat vind ik minder. 
  • De aubergine paars met gouden gloed; die komt mooi uit, de gouden overspray die zie je erg mooi uitkomen in de swatch. Ik vraag me alleen af of dit zo is omdat dit de eerste keer was dat ik over de oogschaduw heen ging of dat de kleur steeds weer zo zal uitkomen..
  • De licht paarse kleur, mooie zachte kleur en toch erg intens. Ook hier weer komt de gouden gloed naar voren.
  • De donker paarse kleur, een diepe donker paarse kleur. op de foto niet goed zichtbaar, maar ook hier zit een heel zachte "gouden" gloed in/over.
De oogschaduws hebben een satin/shine finish. Ik wil het niet shimmer noemen, omdat ik dan denk aan glitters, en die zitten niet in de oogschaduws.
Ik moest echt goed wrijven om de swatches weg te krijgen, maar dat komt denk ik meer door de basis die ik heb gebruikt ervoor.

Q49 Jamaica




Ook deze swatches zijn genomen op een basis van de NYX jumbo eyeshadow pencil in "Milk".
Ik vind de kleuren echt mooi uitkomen, ze geven de kleuren aan die je ziet in het palette, dus de realiteit, behalve de eerste kleur dan. Die ziet er in het palette iets meer oranje uit dan goud. Maar het is wel de kleur die je krijgt als je het gebruikt op je huid.
Ook deze oogschaduw is niet brokkelig/poederig.

De kleuren apart:
  • De gouden/oranje kleur, mooi en fijn gepigmenteerd na twee laagjes aanbrengen. Het eerste laagje was al mooi, maar met twee keer aanbrengen werd de kleur intenser. Dus de oogschaduw is zeker op te bouwen van minder intens tot zeer intens.
  • De cranberry kleur, wat een mooie kleur vind ik dit. Er zit als je goed kijkt een kleine schittering in de oogschaduw. Het laat me een beetje denken aan een zelfde kleur oogschaduw van Catrice uit de LE collectie; Caramé. Ik weet de kleur niet uit mijn hoofd. Ik vind de finish van deze kleur zo mooi. Ik weet dat men vaak niet voor rode kleuren/kleuren met een rode teint kiezen omdat rood je vaak behuild laat lijken, maar als je het combineerd met een donkere kleur, zoals donker bruin of vervaagd zwart dan kan je echt wel een mooie ooglook ermee maken!
  • De turquoise kleur, is ook een apart kleurtje. Beetje in de pastelrichting. Ik zou de kleur gecombineerd met alle andere kleuren in dit palette dragen, maar niet enkel die kleur.
  • De paarse kleur, okay, deze kleur is echt intens. Mijn mijn gele ondertoon komt de kleur, vind ik zelf echt heel mooi uit! Als je deze paarse kleur vergelijkt met die uit de Violet Night palette, dan zie je dat die toch wat paarser is met een pearl finish. 
Ik vertelde al dat ik op meerdere beauty blogs best wel negatieve reacties heb gelezen over de quatro palettes van Gosh. Ik vraag mezelf dan af of ik geluk heb met mijn 2 palettes, anders weet ik het ook niet. Ik ben wel benieuwd.
Ja ik ben er tevreden over, over de pigmentatie, de intensiteit, en de houdbaarheid op de huid. Maar het is een must om er een redelijk vettige basis onder te gebruiken, zoals de "Milk" jumbo eye pencil van NYX. De HEMA heeft er ook een paar fijne tussen zitten. Dus hoef je niet persé die van NYX te gebruiken. Ik geef die gewoon aan omdat ik beide bezit en die fijn vind werken. En de swatches daar ook op heb gemaakt.

Dus, dames ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met de quattro palettes van Gosh en of het beter zal zijn als je er een wat vettige basis onder gebruikt. (dan heeft de oogschaduw poeder iets waar het aan kan hechten en langer blijft zitten)

xoxo, V

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino