Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

18 apr 2011

Make-up verwijder doekjes M.A.C vs. Kruitvat (eigen merk) review


Hi ladies,
Make-up verwijder doekjes zijn naar mijn mening echt een goede uitvinding. Ik heb liever de doekjes dan alle andere make-up verwijder producten.
Vandaag geef ik mijn mening over de make-up verwijder doekjes van MAC en die van de Kruitvat (eigen merk)

MAC wipes
  • Er zijn twee maten/verpakkingen, de 50st. en de 100st. 
  • Volgens de verpakking kan je de doekjes gebruiken om make-up te verwijderen, om foutjes te corrigeren en/of om het gezicht te verfrissen. 
  • De doekjes bevochtigd met de speciale MAC cleanser en verrijkt met vitamine E.
  • Het vocht hydrateerd en voedt op hoog niveau.
  • De doekjes zitten in een stevige plastic verpakking. 
  • De afsluiting is een deksel van hard plastic die open en dicht klikt. Op deze manier verleng je de duur van je doekjes en hoef je dus geen zorgen te maken of de doekjes hun vochtigheid zullen verliezen.
  • De doekjes zijn zo gevouwen, dat er steeds maar een doekje uit komt. 
  • De doekjes zijn (behoren) helemaal vochtig, meer olieachtig. Het vocht druppelt niet uit de doekjes. 
  • Bij het schoonmaken van het gezicht, wordt de make-up verwijderd, maar er blijft een olieachtige/vettige laag op de huid.

Kruitvat eigen merk
  • Er is een maat/verpakking, 25 stuks, in 2 soorten (de normale en de gevoelige huid) Maar af en toe heeft Kruitvat aanbiedingen waarbij je drie pakken van 25 voor de prijs van 2 of dergelijk kan kopen. 
  • Volgens de verpakking kan je de doekjes gebruiken voor het verwijderen van je make-up, het reinigen van de huid en het verzorgen het gezicht en de hals.
  • De doekjes bevatten geen alcohol.
  • Deze doekjes zijn geschikt voor alle huidtypes.
  • De doekjes zitten in een plastic verpakking en bij aankoop is de verpakking dichtgesealed. Dat houdt in, dat er een soort sticker op de opening van de doekjes zit. Bij eerste gebruik dien je de sticker “kapot” te trekken. De sticker plak je weer terug als je klaar bent. De sticker dient ervoor te zorgen dat de doekjes hun vochtigheid niet kwijt raken.
  • De doekjes zitten gevouwen in de plastic verpakking en er behoort steeds een doekje per keer uit te komen. 
  • De doekjes zijn helemaal en evenredig verzadigd met vocht, meer lotionachtig. Het vocht druppelt niet ui de doekjes. 
  • Bij het schoon maken van het gezicht word de make-up verwijderd, maar de huid voelt niet droog en trekkerig aan. Het voelt eerder gehydrateerd aan, het vocht wat achter blijft op het gezicht lijkt in de huid te trekken.
Mijn mening
Ik ben niet echt te spreken over de MAC doekjes. 
  • De doekjes zijn naar mijn mening niet echt vochtig. Het lijkt alsof de doekjes klam zijn. Net alsof je de verpakking een nacht hebt open laten staan. 
  • Het vettige gevoel wat je over houd als je klaar bent vind ik ook heel erg naar. Ik vraag me af of dat die zogenaamde hydraterende en voedende werking op hoog niveau moet zijn.
  • Ook van de geur ben ik geen fan, het ruikt een beetje naar oud water wat je heel lang op een donker plekje hebt bewaard in een dicht flesje. 
  • Je betaalt een aardig hoog bedrag voor de doekjes. Ik heb er $28, - voor neergeteld, dus omgerekend is het $0,28 per doekje. 
  • Voor het verwijderen van mijn volledige make-up heb ik twee en een half doekje nodig. 
  • De MAC make-up verwijder doekjes zijn alleen in een paar winkels te koop; bij de MAC counters in Douglas en de Bijenkorf en in de MAC prostore in Amsterdam.
Ik ben meer te spreken over de Kruitvat eigen merk doekjes. 
  • Ze zijn naar mijn mening vochtig genoeg. 
  • Het enige nadeel aan deze doekjes vind ik het dichtmaken van de verpakking. Als je de sticker met vieze/vochtige vingers aanraakt op de plakzijde, dan krijg je op den duur dat het niet meer helemaal wil dicht plakken. Het risico is dan dat je doekjes uit kunnen drogen. 
  • De geur van de doekjes is prettig. Een fris geurtje wat niet overheersend overkomt.
  • Je betaald nog geen 3 euro voor 25 doekjes, dus omgerekend is het 0,12 eurocent per doekje. 
  • Voor het verwijderen van mijn volledige make-up gebruik ik 1 á 2 doekjes. 
  • De Kruitvat eigen merk doekjes zijn is alle Kruitvat vestigingen te verkrijgen.

Eindoordeel
Ik ben een echte MAC-lover/addict, maar ik als iets niet goed voor mij werkt dan houd het ook op. Op mijn blog zal ik geen enkel artikel zomaar aan mijn lezers aanprijzen als ik er niet achter sta. Houd je geld in je zak, en koop gewoon de Kruitvat eigen merk doekjes. Als je kijkt naar wat je krijgt en moet betalen is het een goede deal! Heb je een gevoelige huid, dan kan je de doekjes speciaal voor de gevoelige huid (verrijkt met aloë vera) gebruiken.
Wil je toch wat van MAC hebben, doe dan omdat je het zo graag wil een oogschaduw, of een blush! Het enige fijne aan de MAC doekjes is de verpakking en de manier van afsluiten.
Het kan dat jij deze post leest en juist wel goede ervaringen hebt met de MAC doekjes, dat kan. Deze review is gebaseerd op mijn persoonlijke mening en ervaring, dus kan ook alleen daarvan uit spreken.
Hopelijk is het voor sommigen wel informatief en heb je er ook wat aan.

xoxo, V

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino