Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

1 mei 2011

Budget tip kwasten

Hi ladies,
Vandaag heb ik post vol foto's en een budget tip voor jullie. Ik kwam een aantal weken geleden bij de Hema langs en zag dat ze nieuwe kwasten hadden. De Hema kwasten zijn van redelijk goede kwaliteit, misschien gewoon goede kwaliteit.
De "oude" collectie kwasten vond ik al prettig en daar heb ik al een aantal van. Maar de nieuwe oogschaduw kwasten vind ik echt een goede zet van Hema.
Over welke kwasten heb ik het dan? Kijk verder voor de foto's

Het gaat om de oogschaduw kwast met een baby roze handvat en witte haren. De haartjes zijn gemaakt van echt dierenhaar en voelen zacht aan, maar toch is de kwast stevig. De haartjes lopen ietwat rond af, dus in een stompe punt.
De oogschaduw kwast van de Hema laat liet mij meteen denken aan een kwast die ik thuis al had liggen. Dat is de blending brush van Sigma (E25)
Op de foto's hieronder zie je aan de linkerkant de Hema oogschaduw kwast en aan de rechterkant de Sigma blendingkwast. (excuses voor de iewat niet geheel schone Sigma kwast) Ik vind als ik zo naar de foto's kijk dat de kwasten best op mekaar lijken. Alleen zijn de haren van de Hema kwast wat korter dan die van de Sigma kwast, in feite vind ik dat het enige verschil tussen deze twee kwasten is dat de Hema oogschaduw kwast een kleiner formaat is van de Sigma blending kwast. En nog een klein verschil is dat de Sigma blending kwast wat zachter aanvoelt, maar ik vraag me af of dat komt omdat ik die al meerdere keren heb gewassen. Dus pin me daar niet op vast. 
De Hema oogschaduw kwast lijkt ook erg veel op twee van MAC, namelijk links de 217 blending brush en rechts de 239 eyeshadow shader brush.

*

















Wat ik wel apart vind is dat de kwasten wat van elkaar verschillen in vorm. Ik heb namelijk drie kwasten gekocht en elk heeft een andere vorm. Dus ben je van plan deze kwasten te halen, dan raad ik je aan om even je tijd te nemen en te kijken naar welke "vorm" voor jou geschikt is. Misschien als ik mijn kwasten was dat ze allemaal dezelfde vorm zullen krijgen, daar ben ik nog niet achter gekomen.
Maar dit is dus wel iets om rekening mee te houden, mocht je voor deze kwasten willen gaan. het is geen reden om de kwasten niet te halen, maar wel een tip om in je achterhoofd te houden. Op de foto hieronder zie je duidelijk dat de kwasten alle drie iets van mekaar verschillen, maar ik vind dit persoonlijk niet heel vervelend eerlijk gezegd.
Een andere tip is om de kwasten voor gebruik te wassen. De kwasten zitten namelijk vol stofjes en soms wat losse haartjes. En je weet niet wie voor jou nog meer aan de kwasten heeft gezeten, dus uit hygiĆ«nisch oogpunt is het verstandig je kwasten voor gebruik te wassen.
Ik gebruik de oogschaduw kwasten van de Hema om de oogschaduw op te brengen, maar ook om te blenden. Het is een handige kwast om mee te blenden als je weinig ooglid oppervlak hebt, zoals ik heb. Dan is de blending kwast van de Hema voor mij veel te groot en onhandig omdat ik dan ook mijn wenkbrauw meteen mee blend en dat wil ik niet.
Oja en nog een laatste tip, koop als je kan meteen een of twee extra. Zo heb je altijd een schone reserve kwast, zeker als je een look maakt met meerdere kleuren bv lichte en donkere kleuren.
De Hema oogschaduw kwast heeft me tussen de 2 en 4 euro gekost per stuk. De precieze prijs weet ik niet meer omdat ik het bonnetje heb weggegooid. Je kan deze kwasten gewoon in de winkel kopen, dus als je niet mag internet shoppen van je ouders is dit een goede optie.
De Sigma kwasten zijn als ik het goed heb, niet individueel te koop op de verschillende Nederlandse webshops die Sigma kwasten verkopen. Deze zijn wel te bestellen via de Sigma website, ze leveren internationaal. De blending kwast E25 kost $9 dat is iets meer als 6 euro, en daar komen ook nog eens verzendkosten bij.
De MAC kwasten zijn een stuk duurder en zeker geen budget prijzen! De twee boven genoemde kwasten zijn te halen bij de MAC counters in de Bijenkorf en Douglas en in Amsterdam bij de Pro store. De 217 kost 19 euro en de 239 kost 26,50.
Reken zelf maar uit! Als je pas begint met make-up of je hebt niet super veel te besteden, of je wilt gewoon een goede budget kwast van goede kwaliteit voor weinig, dan is die van de Hema zeker aan te raden! En wie die van make-up houd is niet gek op de kleur baby-roze? :)
Tot een volgende keer!
xoxo, V.
*bron foto's MAC kwasten: website

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino