Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

27 apr 2011

M.A.C Strobe Cream

Hi ladies, 
Tijdens mijn shopping spree in Belgie een poos geleden kocht ik de Strobe Cream van MAC, ik vind het een fijne creme vandaar ik jullie er wat meer over wil vertellen.
Dus heb voor jullie vandaag een review over dit product.
Ten eerste kijken we eerst naar wat MAC zelf over hun product vertellen;
"The ultimate quick fix for the skin. Super-powered with potent botanicals; de-snoozes, de-stresses, moistens, freshens and boosts the look of dull flat or tired-looking skin with a fully loaded vitamin zap and a mega dose of green tea. Brightens and clarifies with iridescent particles and antioxidants. Enhances the effect of light on all skin and in all lighting conditions from sunlight to spotlight"
Even een kleine vertaling naar simpel Nederlands: de ultieme snelle fix voor de huid. De creme zit barstens vol met krachtige plantaardige ingrediënten. De crème zorgt voor het wakker worden, ontstressen, verzachten, verfrissen van de huid en pept de dof en vermoeid ogende huid op door het te voeden met een vitamine boost en een hoge dosis groene thee. De crème licht de huid op met iriserende deeltjes (reflecterende deeltjes) en antioxidanten. De  crème verbeterd het effect van het licht op/in de huid.
Nou wat houd dat allemaal in, is het gewoon een mooi praatje wat men opzet om het product beter te verkopen?
Een poos geleden heb ik wat over de Strobe cream gehoord, maar liet het me voorbij gaan, gaf liever mijn geld uit aan andere MAC producten. Tot ik in België was heb ik de Strobe cream gekocht. De eerste keer gebruikte ik de crème als dagcrème onder mijn foundation, om zo een wat minder dekkend effect te krijgen. het resultaat was een egale teint met hier en daar wat reflecterende deeltjes die zichtbaarder werden als ik in de buitenlucht liep. Hierna heb ik het product niet meer gebruikt, niet omdat ik er niet van hield, maar het zat gewoon niet in mijn dagelijkse routine.
Toen had ik een MAC make-over gewonnen, daar werd de Strobe cream weer gebruikt. En toen was ik pas echt om. Het moment dat de crème werd opgebracht op de ene helft van mijn gezicht zag je meteen een resultaat. Het glom heel mooi, niet hetzelfde glimmende effect wat je krijgt als je een vettig gezicht hebt eind van de dag, maar alsof het licht uit me huid kwam. Dat is de manier waarop ik het kan uitleggen. Toen de foundation er overheen ging toen werd dit effect wat minder, het werd minder aanwezig, maar niet verdwenen. Je zag door de foundation heen de gloed komen. Dit is het moment geweest dat ik helemaal om was.
Kijk even mee naar de foto's.
Op de eerste foto zie je de Strobe cream zoals die uit de tube komt. De kleur van de crème is niet helemaal wit, ik noem het zelf wittig met aan de hand van hoe het licht erop valt dat je de parelmoerige kleur erin terug ziet.
Op de foto hieronder zie je de crème uitgesmeerd. De foto is iets bewerkt, hij was wat aan de donkere kant, en ik heb het wat lichter gemaakt. Aan de rechterkant van de swatch zie je de glans wat beter.
De foto hieronder heb ik de camera op een andere manier gehouden waardoor het licht vanuit een andere hoek erop viel. Ik vind dat je de glans hier wat realistischer ziet. Je ziet ook dat de crème niet geheel wit is.
Op deze foto zie je wat meer schaduw, de foto is onbewerkt. Er zat net op dit moment een wolk voor de zon. De foto daaronder is wel bewerkt en is wat lichter gemaakt. Je ziet op beide foto's de duidelijke roze parelmoerige glans in de crème.
En op de laatste foto heb ik de crème uitgesmeerd over de arm. Dit is het eind resultaat. Een glimmend, glanzend effect heeft het op de huid. De crème voelt niet vettig aan, het trekt direct in de huid en laat een mooie parelmoer glans op de huid. Als je de huid daarna aanraakt blijven de vingers niet plakkerig of dergelijk.
De Strobe cream kan je ook smeren over je lichaam, denk aan armen, sleutelbeenderen, decolleté en benen. Op plekken die dus zichtbaar zijn. Ik persoonlijk gebruik de crème alleen op me gezicht omdat ik het zonde vind om het in zo een grote hoeveelheid te gebruiken. Dan doe ik liever wat shimmer poeder in me bodylotion en smeer dat over het lichaam.
Dus de Strobe cream kan je gebruiken als;

  • glowy effect op je gezicht, 
  • onder je foundation, 
  • of over de foundation, 
  • of gemengd met je foundation om zo een minder dekkend resultaat te krijgen, 
  • als highlight op je neusbrug, jukbeenderen, wenkbrauwbot, en over de uitstekende delen van je lichaam zoals schouders, sleutelbeen en decolleté.

Je moet niet denken dat de Strobe cream een dagcrème is of zo, want dat is het niet. Je zult vooral als je een erg droge huid hebt zeker een goede vochtinbrengende dagcrème moeten gebruiken. Als je last hebt van los hangende velletjes dan zullen ze extra zichtbaar worden door de crème en dat wil je niet. Ik denk dat de crème ook niet heel erg geschikt is als je enorme last hebt van acne, volgens mij word dat ook wat meer geaccentueerd door de shimmers in de crème. Maar dit weet ik niet zo goed, omdat ik nooit last heb van acne, maar denk dit. Als het niet zo is laat het aub in de comments weten.

De Strobe cream is sinds een poos echt een must have in mijn dagelijkse make-up routine. Nu ik door het vele zitten in de zon een mooier tintje krijg komt de Strobe cream helemaal tot zijn recht. Je gaat echt niet op een disco bal lijken, het is meer die gezonde Hollywood actrice/modellen gezonde glow die je erdoor krijgt.
De Strobe cream zit in een tube, waar door je gericht kan drukken, er kan nooit meer dan genoeg uit komen. Het is hygiënisch, omdat de inhoud niet in aanraking komt met de huid. De tube bevat 50ml product. Ik weet niet precies wat hij in de winkel kost, maar op de Amerikaanse website kost ie $29,50. Dus zal die bij de MAC counters in de Douglas en Bijenkorf tussen de 30 en 32 euro zitten, denk ik. Correct me if I'm wrong.
Je kan best lang doen met een tube, je hebt weinig nodig als je het alleen voor je gezicht zal gebruiken.
Goedkopere versies van de Strobe cream zijn de eyeko extra glow/eyeko cream en de Tricks and Trade perfection primer van Sephora (voor het artikel over dit product klik hier)
Ik heb ze allebei, maar ik ga toch voor de Strobe cream van MAC omdat die het meer doet voor mij.
Ik kan dit product echt wel aanraden en hoort zeker bij mijn favorieten van de maand. Ben je nu benieuwd naar de Strobe cream? Ga langs bij de MAC counter bij jou in de buurt en vraag een sample, probeer het uit en dan bepaal je zelf of het wat voor jou is of niet. Het is naar mijn idee elke cent waard.
Tot snel,
xoxo, V.
Bron: MAC

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino