Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

1 mei 2011

Essence You Rock haul pics!


Hi ladies,
Van de week kocht ik een aantal spulletjes uit de nieuwste collectie van Essence: You Rock. Essence is echt hard aan het werk om mee te gaan met alle vernieuwingen in de make-up wereld. Ze willen als budget merk zeker luisteren naar de vraag van hun kopers/fans. In een aantal vorige collecties brachten ze al de gel liners uit. De You Rock collectie bevat een oogschaduw palette met een kwastje, een oogpotlood en een spiegeltje, vier of vijf kleuren nagellakjes, een body spray, twee kleuren lipstains (ook nieuw voor Essence) een uitklapbaar haar borsteltje met spiegel en de veelgevraagde oogschaduw basis.
Op verschillende blogs zul je de foto's van de collectie wel voorbij zien komen. Maar ik heb hier voor jullie de foto's en swatches van wat ik heb gehaald.
Ik heb alleen foto's en swatches gemaakt van het oogschaduw palette en de oogschaduw basis.
Het oogschaduw palette:
De verpakking ziet er leuk uit, leuke frisse kleurtjes. Op een of andere manier moest ik een beetje denken aan de leuke LE palettes van Urban Decay waar ik in dit artikel over heb. Qua kleurtjes heeft dit palette wat weg van the Feminine Palette van UD.
Het palette bevat 6 kleurtjes, ze bevatten elk glinsters. het zijn wel shimmer oogschaduws. Er zit een oogschaduw penseeltje/sponsje en een zwart oogpotlood in.
Op de onderstaande foto's heb ik swatches gemaakt. Boven zie je de swatches zonder basis, daaronder met de Essence oogschaduw basis. Zoals bij alle oogschaduw's van Essence heb je in feite een oogschaduw basis nodig en is het aan te raden om gedurende de dag de make-up bij te werken, omdat de kleur wel wat vervaagd. Misschien met de oogschaduw basis dat dit niet het geval is. Dat weet ik nog niet.  De eerste drie kleuren zijn bijna niet zichtbaar zonder basis. Die drie oogschaduw kleurtjes ernaast hebben iets meer pigmentatie. Klik op de foto voor beter resultaat.
En dan de oogschaduw basis die na veel vraag eindelijk is uitgebracht door Essence. De oogschaduw basis is vleeskleurig met shimmer erin. Klik op de foto's om het beter te zien. Ik vind de applicator vrij fijn werken. Het sponsje geeft genoeg product af.
Op de foto's hieronder zie je de oogschaduw basis op de huid en uitgesmeerd. Er zit een mooie gloed in de oogschaduw basis.
Ik heb naast deze twee producten nog wat andere producten meegenomen:

  • het leuke inklapbare haarborsteltje met spiegel (pocket brush) erg handig omdat het klein en compact is en overaf in past. En omdat het een twee in een product is heb ik meer plek om wat anders daarvoor in de plaats mee te nemen. Als je deze nog kan vinden raad ik hem zeker aan
  • het blauwe lakje, wat een holo effect heeft in het flesje, maar helaas niet zichtbaar is voor mij op me nagels
  • de refreshing spray, deze ruikt echt heerlijk fris. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar dat komt nog.
Ik kan de oogschaduw basis aanraden, zeker voor dat geld zou ik het niet laten liggen als je het wilt uit proberen. Deze kost 2,29.
Het oogschaduw palette is leuk, de kleurtjes zijn prachtig in het palette. Ook op de huid, maar je hebt echt een oogschaduw basis nodig, want de drie lichtere kleurtjes zijn anders haast niet zichtbaar. Je krijgt een zwart oogpotlood en een oogschaduw dubbele applicator erbij. Het palette ziet er echt schattig uit, alleen niet aan te raden om deze los in je tas te gooien, want hij sluit niet goed. En als het openvalt in je tas heb je kans dat er iets over de oogschaduw krast en je tas onder komt te zitten. Het palette kost 3,99.

Tot een volgende keer
xoxo, V.

1 reacties:

Ilja zei

Ziet er leuk uit, ik krijg een beetje een Urban Decay vibe van het palette.. Jammer dat hij niet goed sluit! Ik heb zin in de lentemeet ^_^ Je pakje is trouwens (vandaag pas) onderweg #shame #sorry #druk ... Liefs Ilja

p.s ik zie je layout niet meer, alleen je foto's en een lap tekst?

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino