Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

10 mei 2011

FOTD: Orange in ur Face baby!

Hi ladies,
Vandaag heb ik voor jullie een fotd met oranje earthy tinten. Nee het is geen verlate Koninginnedag make-up look, maar gewoon een look die in me opkwam. Ik heb de look gister gedragen, gewoon gedurende de dag, deze look zou ik niet direct naar me werk aandoen. Maar wel als ik bv naar de stad zou gaan of iets dergelijks.
Kijk verder voor de foto's en gebruikte producten!
Voor de ooglook heb ik mijn Sleek palette Paraguaya uit de Avoir la peche collectie gebruikt.

  • Breng de eyeshadow primer aan over je hele ooglid, en op je onderste wimper rand en ooghoeken. (Ik gebruikte de Primer Potion van Urban Decay.) 
  • Breng zo dicht mogelijk op je bovenste wimpers een lijntje aan met een bruin oogpotlood. Dit lijntje hoeft niet perfect te zijn, want je gaat het blenden en smudgen. (Ik gebruikte de Jumbo eye pencil in de kleur van Nyx)
  • Breng met een potlood kwast/pencil brush kleur nr 1 (Stone) aan over het bruine lijntje. Dep het over de oogpotlood heen, zodat het oogpotlood gefixeerd word. Trek met je kwast een soort puntige C vorm in de buitenste ooghoek/outer V. En trek deze tot de 1/4 van je ooglid
  • Daarna breng je met een oogschaduw kwast kleur nr 2 (Tangelo) aan over het bewegend ooglid en blend je deze met kleur nr 1
  • Breng met een kleiner oogschaduw kwastje of gewoon je pink vinger kleur nr 3 (Bellini) aan op je wenkbrauw bot
  • En precies onder je wenkbrauw bot breng je kleur nr 4 (Sandstone) aan om de overloop van kleuren een beetje te verzachten
  • Breng met de potlood kwast/pencil brush kleur nr 1 aan op de onderste wimperrand en vervaag deze.
  • Breng ook wat van kleur 3 in de binneste ooghoek, voor een wat meer open oogopslag en "the magic sparkle"
  • Doe je favoriete mascara over je wimpers, vergeet niet de bovenkant van de wimpers, omdat er mogelijk wat oogschaduw op de wimpers ligt en je onderste wimpers!
Het gezicht:
Ik heb ditmaal geen foundation gebruikt, omdat ik er geen zin in had. Ik heb alleen wat dagcrème gemixed met MAC's Strobe cream. En op de oneffenheden en onder de ogen heb ik wat concealer aangebracht van Benefit Boi-ing in kleur 01. Die is erg licht, waardoor ik iewat witte kringen onder me ogen krijg en witte vlekken als ik het hier en daar in het gezicht heb aangebracht. 
Maar dit los ik op door een bronzer over me gezicht aan te brengen. Ik gebruik de bronzer van Sephora met spf 15 in de kleur Bahamas (nr 560). Deze breng ik aan met mijn Sigmax Round top kabuki brush.
Vergeet je nek niet mee te bronzen, want anders ziet het er zeker raar uit. Op de onderste foto lijkt het alsof mijn gezicht lichter is dan mijn nek, maar dit komt puur door het licht wat op mijn gezicht viel tijdens het maken van de foto.
Op de wangen breng ik een oranje tint blush aan op de appels van mijn wangen. Ik gebruikte de MSF uit de Wonderwoman collectie van MAC, Golden Lariat. Om te contouren gebruik ik de bronzer van Golden Lariat. En als highlight gebruik ik de licht geel/gouden highlight uit dezelfde Golden Lariat.
Als laatste spray je wat MAC's Fix+ overheen om alles te fixeren.
Op mijn lippen breng ik eerst een moisterizing balm aan. Ik gebruik mijn favoriet van Carmex.
Deze breng ik in feite aan het begin aan om goed in te kunnen trekken. De lipstick die ik hier op heb is een van Catrice, Ultimate colour in de kleur Oh!Juicy (060) De lipstick ziet er in de houder knal-oranje uit en op de lippen ook, maar vervormt afhankelijk van je eigen lip pigmentatie (kleur). Ik bracht er nog wat pigment color powders overheen van MAC in de kleuren Melon en Follow your Fancy. Deze pigmenten doe ik alleen in het midden van de lippen.
Helaas kreeg ik de kleur van de lipstick niet erg intens op de foto, zoals het er in het echt wel uitzag.
Mijn make-up is de hele dag blijven zitten, tot ik s'nachts thuis kwam rond een uur of twee en dit was het laatste beeld voor ik mijn make-up eraf poetste:
Hier zie je de kleur wel redelijk intens zoals die er ook uitzag. Natuurlijk heb ik mijn lippen wel bijgewerkt gedurende de dag. Maar ik bedoel, bij welke lipstick moet je dat niet?

Hope you liked it!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden???
Tot een volgende keer,

xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino