Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

4 jun 2011

MAC Fashion Flower LE e/s haul

Hi ladies,
MAC, MAC, MAC en nog een MAC. Misschien denk je dat haha, maar ik moet je alvast vertellen dat de komende posts over MAC collecties, hauls, swatches enz. zullen gaan. Maar natuurlijk zal ik het afwisselen, maar nu op naar het onderwerp van deze posts!
MAC heeft een tal van LE collecties achter elkaar uitgebracht. Een paar weken terug de Surf, Baby! Vandaag in Nederland de Flighty big bouncing e/s, en binnenkort dus de Fashion Flower collectie. In Amerika zijn de Flighty en Fashion Flower al een hele poos uitgebracht, en veel later de Surf, Baby! Bij ons is het omgekeerd. Want ik vind de Fashion Flower veel meer een lente collectie, dat zie je ook aan de kleuren en de naam van de collectie natuurlijk.
Dit zegt MAC over de collectie:
"Bloom brightly with a stylish fusion of the floral and the fashionable in the summer color collection that evoke the cool side of the hottest season. Fashion Flower girls are free to be, each one with cultivated connection to the green house and the fashion house. Unfolding and flourishing these perennial prima donna embrace the growing tend of cheeks and eyes lightly dusted with daisy debossed beauty powder and shadows.
Their confidence steams from petal-light lashes that sprout dramatically with studio fix bold-black lashes dew lips that sparkle sweetly in Budding Beauty Lipgelee and Summer Shower, a softly sheer aqua blue lipstick. Ever him join these rare blossoms and succumb horticulturally to bouquet that’s equal parts of fleur and couture."

De collectie bevat twee beautypowders, zes oogschaduws, vier lipsticks, drie lipgelée's, Studiofix lash en een
Penultimate Eyeliner. Voor een close-up van alle producten klik hier.
Ik vond bij het zien van deze collectie niet alles wow. Zeker na het zien van de swatches van de producten. Twee oogschaduws spraken me aan en de koraal kleurige lipstick.
En nu op naar de oogschaduws die ik heb gehaald: Sweet Daisy en Groundcover.
Hier boven zie je de twee oogschaduws. Er zit in alle oogschaduws en in de beautypowders een bloemen motiefje (madeliefje) geprint. Maakt dat je de oogschaduws eigenlijk niet wil gebruiken omdat het motiefje erin dan verdwijnt. 
Ingredienten:

Sweet Daisy wordt beschreven als een "Frosted mid-tone yellow white". Deze kleur is mooi als een highlighter op je wenkbrauw bot en in je binnenste ooghoek. Maar ik denk dat die ook mooi zal zijn over je gehele bewegende ooglid en als je de arcadeboog wat donkerder accentueert. Sweet Daisy is een LE oogschaduw, dus tijdelijk in de collectie.
Groundcover wordt beschreven als een "Mid-tone warm grey". Het is een matte oogschaduw, dus een matte finish, er zit geen shimmer in de oogschaduw. Dit vind ik wel fijn, want soms wil je een ooglook maken die er rustig uitziet. Niet allerlei glansjes en glittertjes en andere poespas.
Grijze tonen staan mij meestal dof, want het is een koele kleur en ik heb een warme toon. Dan zie ik er al gauw ziekjes uit. Maar Groundcover is een beetje warm, dus zal die wel mooi staan. (denk ik) Groundcover is een LE oogschaduw en is net als Sweet Daisy maar tijdelijk in de collectie.
De andere oogschaduw die mij ook aansprak was Lucky Green, maar die heb ik al uit een vorige collectie, dus vandaar dat ik hem niet heb genomen. Maar als deze collectie uit komt in Nederland, zou ik ZEKER voor Lucky Green gaan. Hij staat bij alle huidskleuren mooi. Ik gebruik hem op allerlei manieren. Soms als kleurige highlight op me wenkbrauw bot en binnenste ooghoek. En dat geeft echt een knal effect! Op je onderste wimperrand staat het ook erg mooi, zeker als je net als ik te maken hebt met "hooded eyelids" oftewel overhangende oogleden.
Ik heb nog geen swatches gemaakt, omdat ik de oogschaduws vandaag heb ontvangen en ze nog erg mooi vind en er even van wil genieten. Van de week zal ik foto's plaatsen met swatches en misschien een ooglook. Nogmaals voor swatches van de producten kijk even op deze site.
Tot de volgende keer,
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino