Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

1 jun 2011

Essence LE trend editie: Meet_me@Holografics.com/haul/semi review


Hi ladies,
Vandaag ging ik langs Kruitvat om de de nieuwe LE collectie van Essence te bekijken. Deze collectie wordt door Essence beschreven als:
"schitterende kleuren en 3D-effecten, die samenkomen om verleidelijke ogen, lippen en nagel te creĆ«ren. Zonnige, lichte texturen voor een futuristisch begin van je zomer!"
Essence belooft een holografische collectie. Ik zal jullie alvast vertellen dat ze die belofte niet waarmaken in deze collectie.
Holografisch houd in dat er een extra dimensie in zit, dus een soort 3D effect, zoals Essence ook aangeeft in de beschrijving van deze collectie.
De collectie is meer duochrome dan holografisch. De persfoto's zagen er veel beter uit dan hoe de producten er in het echt uitzien. En ik vind dat een beetje nep van Essence. De collectie leek mij in eerste instantie een leuke collectie, die wel de moeite waard was.
In de Kruitvat waar ik langs ben geweest in Rotterdam, hadden ze alleen drie van de vijf nagellakjes. Juist de ene die mij het mooiste leek, was er niet.
Dit is wat ik heb gehaald:
Ik kan jullie een ding vertellen, als je er vanuit gaat dat deze collectie holografisch is, en dat ook echt wil dan moet je deze collectie aan je voorbij laten gaan. En ik vind op eerste oogopslag de kwaliteit van de producten ook tegenvallen. Laat we de producten van iets dichterbij bekijken.
De nagellakjes:
De blauwe nagellak heet Blue Ray, het heeft een wat groen/paarse gloed erdoor heen, maar dat is op de foto moeilijk zichtbaar te maken. Je ziet op de foto hieronder mijn duim, daar heb ik Blue Ray geswatched. Ik heb twee laagjes gedaan. Hij dekt wel goed, alleen van de mooie groen/paarse gloed is niets meer te zien op de nagel.
De witte nagellak heet Prism@tic White, het heeft een parelmoerige gloed erdoor heen, deze is op foto's wel redelijk te zien. Op je nagel is deze gloed ook aanwezig. De lak bleef na twee laagjes nog wat sheer. Dat is een minpunt als je wil dat de lak geheel dekkend is, maar ik vind het niet zo'n ramp.
De paarse nagellak heet Gagalectric, het heeft een turquoise gloed erdoor heen, deze is niet goed te zien op de foto. Op de nagel wel. Ook dit lakje is wat sheer. Ik krijg een schattig gevoel bij dit lakje en denk dat ik deze nagellak misschien wel het beste van de aangekochte drie vind. Alhoewel Blue Ray wel een mooie blauwe kleur is.
Ik kwam in tijdnood qua goed licht om mooie foto's te krijgen van de nagellak swatches. Deze zal ik morgen online plaatsen. Excuses voor dit ongemak.
De eyeliners
Er zijn twee kleuren fluid eyeliners uitgebracht, een witte en een blauwe. En ze heten net als de nagellakjes Prism@tic White en Blue Ray.
De witte eyeliner is redelijk qua structuur. Prism@tic White is een van de items die naar mijn mening het dichtstbij de term holografisch komt. De eyeliner ziet er steeds anders uit van kleur aan de hand van de lichtinval.
Blue Ray is waterig van structuur, er lijken zilveren shimmers in te zitten. Een miskoop, laat deze vooral liggen! De eyeliner is door zijn waterige structuur niet dekkend. Dit is te zien op de swatch (morgen komt de post met swatches)
De Body Oil, Discotonic, deze wordt beschreven als een lichaams-olie die een reflecterend glans achter laat op de huid. Voor gebruik goed schudden, en lekker smeren over de benen, armen en alle andere plekken waar je wil glansen. Er wordt duidelijk vermeld dat je de olie niet in het gezicht moet smeren. Dus je bent gewaarschuwd. De fles is van dik glas, wat niet goedkoop overkomt. Er zit 85ml body oil in. De body oil heeft een geurtje, ik kan het niet zo goed beschrijven. Niet bloemig, of zoetig. Misschien iets van kokos ofzo.
Discotonic ziet er in de fles wittig uit, met een parelmoerige glans. De olie is erg waterig, ik vind het niet echt een olie. Wat ook wweer een pluspunt is, omdat het niet vettig noch plakkerig aanvoelt. Een tip als je de body oil opsmeert, niet de binnenkant van je hand gebruiken, anders blijven alle shimmers op je hand en niet op je huid. Afhankelijk van lichtinval zie je de shimmers glanzen en schitteren met een paarse gloed. Niet verkeerd, maar ook niet echt een must have.
De cream to powder eyeshadows. Hiervan zijn er drie kleuren: Prism@tic White, Lilac en Gagalectric. Ik ben een newbie wat betreft cream to powder producten. Misschien dat ik ze daarom (tot nu toe!) niets vind.
Ik wil hier nog geen eind oordeel over vellen voordat ik er even meer mee heb gedaan. Ik heb ze alleen geswatched in de winkel. Dus ik moet ze hier nog eens gaan uit proberen. Er zit 5gr product in.
Prism@tic White ziet er wit uit in het potje, maar als je het smeert op je huid veranderd de kleur naar roze.Op een gegeven moment is er niet erg veel meer zichtbaar van deze oogschaduw. De plek waar ik geswatched heb voelt wel zacht aan.
Lilac is een zacht paarse kleur die op mijn licht getinte huidskleur niet erg zichtbaar word. Misschien bij iemand met een zeer lichte huidskleur wel? Voor mij lijkt deze dus een miskoop.
Gagalectric is een blauwe kleur. Deze is wel goed te zien bij het swatchen, maar een keer erover heen vegen en de swatch is weg. Dus ik vraag me af wat de kwaliteit van deze oogschaduws is.. Nogmaals ik wil hier niet te zwaar aan hangen, omdat ik er nog niet geheel over uit ben. De eyeshadows ruiken trouwens niet lekker, ze hebben alledrie een chemische luchtje.
En als laatste de lipglosses. Er zijn drie kleurtjes; Holoberry, Lilac en Prism@tic White. Ik denk dat de lipglosses de leukste items zijn uit deze collectie.
Op de foto hieronder ze je een close up van de lipglosses. Ik heb geprobeerd om de gloed die ze hebben op de foto te krijgen.
Holoberry is een zacht roze lipgloss, Lilac is zacht paars van kleur en Prism@tic White zou dan wit van kleur moeten zijn, maar zoals je op de foto ziet is de lipgloss een beetje nude/roze van kleur. Alle drie lipglosses hebben een zachte zoete geur en hebben alledrie de parelmoerige gloed erin. Bij de lipglosses krijg ik wel een wat meer holografische vibe. Maar tijdens het swatchen in de winkel vond ik dat ze alle drie uiteindelijk veel op elkaar lijken. Dus dat het misschien wel niet uitmaakt welke kleur je koopt.

Ik heb de producten vandaag gekocht, en mijn eerste indruk van de collectie is, mwah. Er zitten niet echte must have items tussen. Als je pas met make-up begint is het leuk, als je naar wat meer opzoek bent zou ik wachten op de Papagena collectie van Catrice. Ik heb twee extra nagellakjes kunnen scoren die ik weg ga geven hier. Het gaat om Gagalectric en Prism@tic White. Meer info komt morgen online.
Morgen zal ik ook goede swatches maken van alle gekochte producten voor jullie.
Zoals ik al zei, ik ben niet razend enthousiast over deze collectie.
Tot de volgende keer,
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino