Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

28 aug 2011

Persoonlijk: vrijwilligerswerk Timmerdorp

Elk jaar in de laatste week van de basisschoolvakantie is er een Timmerdorp in mijn woonplaats.
Timmerdorp is voor kinderen van 6 tot en met 15 jaar die er plezier aan beleven om een hut te maken.
In het begin van de week begin je met een viertal palen in de grond en vanuit daar ga je via een bepaalde manier naar boven werken. Hoe dit verder allemaal gebeurd ga ik jullie niet mee lastig vallen, maar ik wilde hier toch wat over vertellen. Dit jaar wordt mijn 4e jaar in de begeleiding en eerste jaar in de feestcommissie. Het bestuur bestaat 5 jaar en daarom is er dit jaar een feestcommissie in het leven geroepen.
In totaal wordt dit de 38e editie van het Timmerdorp.
Al 4 jaar doe ik dit met heel veel plezier, ik vind het prachtig om de kinderen zo blij te zien. Ik doe het niet alleen voor de kinderen, ik krijg er gratis onwijs leuke collega's bij. Elk jaar is het weer een gezellige boel daar onder de luifel waar alleen de begeleiding mag komen. Voor de begeleiding is er ook een barbecue avond en aan het einde van de week op vrijdag gaat er een fik in de leiding toren.
Daarna duiken de kinderen in de sloot en gaat de begeleiding erachteraan. Nadat we lichtelijk opgedroogd zijn is het tijd voor een biertje en wijntje en zitten we tot laat bij het vuur. Ondertussen zijn de kinderen natuurlijk allang weg.
En dan is het alweer afgelopen en begint het in januari weer met het plannen van een nieuwe Timmerdorp.

Hebben jullie ook zoiets in jullie dorp of stad? Doen jullie aan vrijwilligerswerk?


XOXO LaraLaurentia

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino