Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

26 aug 2011

Vraagje aan de lezers

Hi ladies,
Wat een enge foto he? Nou ze ziet er half niet zo eng uit als dat ik er momenteel zelf uit zie!
Vandaag heb ik een vraagje aan jullie. Alle ideeën, tips en wijsheden zijn welkom. Misschien kamp je met hetzelfde probleem en vind je hier straks een oplossing. Ik ben namelijk opzoek naar beauty-recovery-tips.
En dat specifiek voor het zo snel mogelijk normaal uitzien na een flinke portie gehuild te hebben.
Volgens mij heeft iedereen er last van, nadat je gehuild hebt zijn je ogen rood, je wimpers nattig en plakken aan mekaar. Je gezicht is klef en rood vlekkerig en je neus is ook rood en verstopt.
Het ergste moet nog komen, dat is dat je ogen helemaal opzwellen. Tenminste dat probleem heb ik. Vooral als ik snachts heb gehuild en ik uiteindelijk in slaap val en dan wakker word en mijn ogen niet meer kan openen. Of dat een alleen halfjes open wilt. Ik hoef niet eens in de spiegel te kijken, ik weet precies hoe ik eruit zie.
En bijna altijd als ik er zo uit zie, ik noem het zelf mijn "kikkerlook", moet ik net ergens heen. Naar me werk, of naar een belangrijke afspraak ofzo.
Ik heb van alles al geprobeerd. Stoppen met huilen heeft geen zin want dat lukt me niet als ik eenmaal ben begonnen.
De volgende dingen heb ik uitgeprobeerd en geven geen tot zeer minimale verlichting:
  • koude compressen
  • natte watjes uit de koelkast of uit het vriesvak
  • een oogroller tegen wallen en donkere kringen
  • schijfjes komkommer
  • geprakte komkommer (werkt niet, als je het sap in je oog krijgt zit je met een nog roder oog)
  • koud water plenzen op me gezicht
En de rest weet ik niet meer. Oja, van die oogpads met verzachtende tjap erop die je een poos op je ogen laat en daarna weggooit.
Meiden, hebben jullie tips? Heb je ook last hiervan? Deel je tips.
Tijdens mijn zoektocht op het internet kwam ik op een Engelstalige website met een aantal mogelijke oorzaken van gezwollen ogen en  tips die wellicht kunnen helpen tegen gezwollen ogen.
Mogelijke oorzaken:
  • Je slaaphouding. Door met een wat opgeheven hoofd te liggen, voorkom je dat vocht zich onder het oog verzameld
  • Voldoende slaaptijd. Het is belangrijk voldoende nachtrust te nuttigen. Bij onvoldoende nachtrust is de kans groter dat de bloedvaatjes onder de huid wijder worden en wat dichter tegen de huid-oppervlakte uitzetten. Dit maakt dat de ogen er gezwollen uitzien
  • Voeding en drank wat genuttigd word voor het slapen gaan. We weten allemaal dat natrium-rijke voeding, vocht vasthoud. Dit is dus een "trigger" voor gezwollen ogen. Alcohol daarentegen, doet het omgekeerde. Het onttrekt vocht van onder de huid, wat de huid dunner maakt. Deze combi zorgt voor vochtophoping op plekken waar de huid dunner is. bv bij je ogen. Als resultaat heb je dan een gezwollen oogblik.
Tips:
  • koude compressen, komkommerschijfjes of theezakjes om er voor te zorgen dat de bloedvaten zich weer samen trekken
  • voorzichtig druk uitoefenen op het bot rondom het oog terwijl je de kompressen op de ogen hebt liggen. Deze combi van verkoeling en druk/massage zorgt voor een betere bloedcirculatie en om teveel aan vocht af te (helpen) drijven
  • als de oorzaak van gezwollen ogen voor komt van te zoute voeding nuttigen, zorg dan dat je een flink glas water opdrinkt bij het wakker worden
  • probeer voldoende nachtrust te krijgen en maak gebruik van kussens onder je hoofd
  • als de zwelling veroorzaakt wordt door een allergie, ga dan naar je huisarts en laat je onderzoeken. Een  allergie kan ook veroorzaakt worden door make-up, met name verkeerde make-up, of dat je make-up niet "schoon" meer is. En je het dus moet weggooien en nieuwe kopen.
Okay ladies jullie tips zijn van harte welkom! Ik ga natuurlijk!!!!!! GEEN foto van mezelf met mijn famous "kikkerlook" plaatsen. Ik heb wel een leuke collage voor jullie, misschien kennen jullie de foto's al.
Tot de volgende keer,
xoxo, V.(kwaak kwaak)

bron foto's: Google
bron informatie: HealthyLifeCareNews

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino