Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

12 apr 2011

Make-over van M.A.C

Hi ladies!
Een paar maandjes geleden heb ik via LifeLiveGorgeous een make-over gewonnen door een make-up artist van M.A.C
Door alle hectiek in mijn leven afgelopen twee maanden, kwam ik er maar niet aan toe om een afspraak te maken met M.A.C.
Tot afgelopen vrijdag 1april, ik dacht nog ff, stel dat het een 1 april grap is... Dat was het gelukkig niet!
Nou ik ging dus richting Amsterdam, na tijden weer met openbaar vervoer. Tussen haakjes, wat vind ik dat een ramp zeg! En Amsterdam vind ik net een kippenhok, zo vol en druk. Maar ik kwam gelukkig wel bij M.A.C terecht.
Na even kort wachten werd ik begroet door Flavio Miguel een super aardige italiaans-braziliaanse jongeman. Wat een knapperd trouwens!!!

Ik kon plaats nemen achter de grote spiegel en er werd even doorgenomen wat voor look ik graag wilde. Nou ik ben een kleurvol iemand dus vroeg of het iets mocht worden met kleur, maar wat wel redelijk draagbaar zou zijn voor overdag. Niet perse naar het werk. Iets met paars, yeah i love purples! Dus Flavio nam me mee om naar de oogschaduws te kijken.


Hij koos Shimmermoss, volgens mij Purple Haze, Rice paper, Black tied en van de roze oogschaduw weet ik het ff niet meer. Ik weet wel dat het een pro-color is. Dus het accent zou liggen op de ogen en dan flink shapen bij de jukbeenderen en dan een lichte kleur op de wangen en dan de lippen mooi geaccentueerd! Ik was helemaal blij met de keuzes die Flavio maakte.

Het gezicht:
Omdat ik zou worden opgemaakt heb ik alleen mijn wenkbrauwen bijgetekend en dagcrème met SPF gesmeerd. Mijn gezicht werd eerst schoongemaakt, waarna hij me gezicht bevochtigde met de famous Fix +, daarna kreeg ik een serum opgesmeerd, de Prep and Prime Skin Brightening Serum. Het werd aangebracht met een dunne platte kwast, bij navraag waarom hij voor die kwast had gekozen, kwam het er op neer dat hij hygiënisch moet werken en daarom zijn vingers niet gebruikt. Maar je mag als je het bij jezelf gebruikt wel gewoon je handen/vingers gebruiken omdat het serum door je vingertoppen warm word en daardoor goed uitsmeert over je gelaat.
Hij liet het ff intrekken en daarna smeerde hij de Strobe Cream, een hydraterende gezichtscrème met "reflecterende deeltjes", waardoor je huid meer gaat stralen als de zon erop schijnt. (deze crème kan je een beetje vergelijken met de kleur van de Perfection primer van Sephora. Hierna werd de Prep and Prime Skin Base Visage opgebracht, een gezichtsprimer gebaseerd op siliconen (als je allergisch bent hier, niet gebruiken dus!) het zorgt ervoor dat je een basis hebt voor de foundation, net zoals je een oogschaduwprimer gebruikt voor de oogschaduw. Het fijne van deze primer is dat het meer doet dat dat, het matteert de huid, "verzacht" roodheid, en kalmeert en verzacht de huid. Echt een fijn product van MAC. Onder mijn ogen werd de Fast Response Eyecream aangebracht, dit is echt een fijn product. Het wordt de hemel ingeprezen, maar ik vind het ook fijn werken. Het is een oogcrème wat cafeïne bevat, wat "puffiness" verzacht/doet verdwijnen, donkere kringen verwijderd en de huid om de ogen strak maakt doch de huid soepel houd en lijntjes doet vervagen. Het mooie aan deze crème is dat je meteen het effect ziet.
Op mijn lippen kreeg ik de Prep  and Prime lip, daarna de Lip Conditioner en de famous Lip erase in de kleur Dim.
Het lijkt als ik het zo terug lees en zie erg veel ditjes en datjes die gesmeerd een aangebracht werden op mijn huid, maar zo voelde het echt niet. Ik houd totaal niet van allerlei troep op me gezicht.
Toen was me gezicht helemaal geprepped en geprimed en kon het echte werk beginnen!
Als foundation gebruikte Flavio de Studio Fix Fluid Spf 15 in de kleur NC30 en poederde af met de Prep and Prime Transparant Finishing powder. Oja vergeet de concealer, dat was de Studio finish SPF35 in de kleur NW30


De ogen:
Eerst begon hij met de Paintpots in de kleuren Constructuvist en Blachground aanFlavio begon met de middelste kleur, dus niet met de donkerste maar ook niet met de lichtste, in dit geval de paarse oogschaduw (purple haze). Deze bracht hij aan op het bewegend ooglid, maar niet helemaal tot aan de binnenste ooghoek. Hierna bracht hij de zwarte oogchaduw (black tied) in de buitenste ooghoek/outer V aan. En onder het wenkbrauwbot kwam de highlight/wittige oogschaduw (ricepaper) In de binnenste ooghoek bracht hij de lichtblauwe shiney/shimmer oogschaduw (shimmermoss)
Op de onderste wimperrand trok hij een lijntje met blacktied en purple haze tot aan de iris, en het werd vervaagd met een beetje shimmermoss tot in de binnenste ooghoek. Op de bovenste wimperrand bracht hij de prachtige Superslick Liquid Eyeliner in de kleur Signature Blue, deze trok hij tot 3/4 van de rand met een heel genuanceerde wing.
Ik zet zelf nooit of bijna nooit eyeliner op mijn bovenste wimperrand, omdat ik heel snel van die kleine kijkgaatjes krijg.
Om nog wat accent te leggen bij de gemaakte crease/arcadeboog bracht Flavio de roze oogschaduw aan onder ricepaper en boven blacktied en purple haze aan.
Mijn wenkbrauwen zijn echt een disaster. Vanwege mijn Chinese bloed van beide ouders heb ik heel weinig gezichtshaar, en dit is flink te merken aan zowel mijn wenkbrauwen als mijn wimpers. Ik kan ze bijna tellen zo erg is het.
Tot kort groeiden mijn wimpers tot een bepaald stukje, maar door er een hele poos lash grow op te smeren zijn er meer haartjes gaan groeien (hierover in een ander artikel meer) Afijn om ze wat meer lengte en volume te geven, tekende Flavio ze wat aan met de Eye brow pencil in de kleur Strut. De wimpers bracht hij aan met de Studio Fix lash.

De wangen en contouring:
Voor het contouren bij me jukbeenderen en de neus en de zijkanten van het voorhoofd gebruikte Flavio de Sculpting powder in de kleur Shadowy, een matte bruine kleur. Ik was echt verbaasd hoe perfect hij met de poeder contourde. Er verscheen een prachtige schaduw zodra hij zijn kwast van me gezicht lichtte.
Als highlight gebruikte hij ook een matte highlight powder, alleen weet ik niet eer hoe die heet. Deze bracht hij aan boven op het hoogst uitstekende deel van de jukbeenderen, op de neusbrug en in het midden van me voorhoofd.
Als blush gebruikte Flavio een roze/paarsige kleur. Ook die naam weet ik niet meer precies, maar het fijne vond ik dat die blush kleur niet overduidelijk zichtbaar was in het gezicht, waardoor de contouren beter naar voren kwamen.
Alles draait om blenden, blend blend blend! Waardoor je een prachtige overloop van de kleuren krijgt en daardoor lijkt het allemaal veel natuurlijker!
Om wat shimmer op de wangen te krijgen, bracht Flavio de MSF in Soft and Gentle aan.

De lipjes:
De lippen waren al helemaal gemoisterized en geprepped en geprimed to perfection. Dus het werd tijd voor kleur!
Eerst omlijnde hij me lippen met een lippotlood, ik schrok een beetje van de kleur omdat het bruin-rood leek, maar op me lippen toch anders uit kwam. Toen eenmaal de lipstick erop kwam begreep ik wat Flavio wilde bereiken. Al zeg ik het zelf omdat het mijn lippen waren, maar ik vond het echt prachtig! De lipstick is wat rozig van kleur, maar meer richtig oudrozig. Daarover heen bracht Flavio zn laatste touch, de lipgloss, een iets donker rood/roze kleur, waardoor dat hele roze een beetje brak en goed combineerde met het geheel.
Ik vind het zo stom dat ik niet meer weet welke kleur de lippotlood en lipstick  en lipgloss hadden, maar ik ga het nog eens navragen en laat het dan weten!
En dit is het eindresultaat:
vooraanzicht
zijaanzicht
Ik heb al me hele leven last van erge zichtbare wallen, ik kan slapen wat ik wil, smeren wat ik wil. Niets helpt, zo is me gezicht en vooral als ik lach willen me ogen helemaal sluiten en komen die wallen nog meer naar voren zoals je ziet op de vooraanzicht foto.
Verder heb ik de famous not so famous hooded eyelids. Ik noem ze de wallen van me bovenste ooglid. Vreselijk, het is allemaal toedoen van me Chinese bloed. Maar Flavio heeft het erg mooi opgelost door een subtiele crease te maken.
Verder zie je op de bovenste foto/vooraanzicht foto dat een oog kleiner is als de ander. Dat komt omdat ik als kind een wilde was en meerdere malen mijn voorhoofd heb opengehaald of weer es vastzat met me hoofd in het slot van de schuifdeur. En om al die gaten steeds te dichten is mijn huid gehecht, vastgelijmd en geniet. Dus daardoor is de huid boven mijn linkeroog wat meer opgetrokken en is de oogopslag bij dat oog wat groter. Waardoor mijn bovenste wimpers ook wat meer zichtbaar zijn dan de rechterkant.
Those are my flaws. Ik heb me erbij neergelegd, want het hoort bij me. En make-up is een wonderfull iets, waarmee je je flaws wat kan verdoezelen en je mooie kanten naar voren kan brengen.
Ik ben super blij dat ik deze prijs heb gewonnen, ik heb er heel wat van opgestoken en leuke mensen ontmoet. De meeste producten die Flavio heeft gebruikt heb ik in mijn bezit dus kan ik de look weer namaken thuis.
Flavio is naast MAC make-up artist ook nog eens fotograaf. En ik kan je zeggen hij maakt erg mooie foto's! Check hier de link voor zijn website!
Hartstikke bedankt MAC! Dit was een erg mooi kadootje voor een echte MAC-addict, like me.
Ook een bedankje naar Evelyn van Unlimited PR BV.

Wat vinden jullie ervan?
xoxo, V


0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino