Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

2 mei 2011

Favorieten van de maand: April

Hi ladies,
Ik heb in een vorige post aan jullie gevraagd of er interesse was/is in een post over mijn favorieten van de maand. En dat is zo, dus bij deze ga ik elke eind van de maand een favorieten van de maand post online gooien!
Kijk mee naar mijn favorieten

In mijn werk als verpleegkundige heb ik niet altijd even veel tijd om mijn make-up te doen. Ik werk heel onregelmatig waardoor ik soms om half zeven s'morgens al onderweg ben of om elf s'nachts begin met werken. Dus afhankelijk van mijn dienst heb ik een make-up/beauty routine. De producten die ik deze maand echt dagelijks heb gebruikt zijn als volgt:
MAC's Strobe Cream
Ik heb hier al een review over geschreven afgelopen week, klik hier voor het artikel. De Strobe Cream behoort sinds deze maand echt tot mijn favorieten, Een multi purpose crème die heerlijk werkt met mijn huid. Als ik haast heb s'morgens dan is mijn gezicht nog niet geheel klaar voor een heel make-up ritueel, dus meng ik de Strobe cream met mijn dagcreme en smeer dat op. Mijn gezicht knapt er meteen van op en zie ik er fris en stralend uit.
De creme doet het in deze tijd van het jaar ook goed, omdat de zon lekker schijnt dus kan je de licht reflecterende deeltjes goed zien als je buiten loopt. Je gezicht krijgt meteen een gezonde glow. Afhankelijk van je huidskleur, zal je de parelmoerige glans/gezonde gloed intenser of niet zien. Ik ga niet dieper in op dit product, omdat ik het al heel uitgebreid heb gereviewed. Voor het artikel klik hier
MAC's Studio Moisture tint met spf 15 (SMT)
Nog zo'n fijn product van MAC waar ik zeker in deze tijd van het jaar van geniet. De SMT is een moisturizer met een tintje en het heeft ook nog spf wat je beschermd tegen de gevaarlijke zonnestralen. Het is als ik het goed heb géén dagcrème mensen, dus die moet je er nog wel onder doen. De SMT geeft een gezonde lichte kleur over je gezicht, net genoeg dekkend en voelt niet aan alsof je een plakkaat gezicht hebt. En zo zie je er ook niet uit.
Ik meng de SMT nog met de Strobe cream voor een nog lichtere dekking met een gezonde gloed. Het enige minpunt aan de SMT is de geur, het laat me denken aan de verf waarmee ik moest werken tijdens handenarbeid op de basis. Niet echt prettig, maar dit trekt wel weg gedurende de tijd. De SMT is er in 7 tinten, ik heb tint medium plus. Hij gaat van heel licht naar verschillende tinten medium tot donker. Heb je interesse, ga langs bij de MAC counter en vraag een sample aan in de voor jou juiste kleur. Het is anders zonde als je het hebt gekocht en het toch niet jou kleur of ding is.
Milani's mineral powder blus kleur: Luminous (#201)
Eigenlijk is dit niet alleen deze maand een van mijn favoriete blushes, maar sinds ik het in maart heb gekocht. Ik heb de blush gehaald toen ik op vakantie was in Suriname, hier in Nederland kan je de blush via een aantal webshops bestellen.
Ik ben helemaal weg van de blush. Alles aan deze blush vind ik fijn en mooi. De kleur, het formaat, de consistentie en de gouden gloed erin! Ow daar ben ik helemaal verliefd op. De blush is een beetje oud-roze van kleur met heel minuscuul gouden shimmers erin. Het zijn geen glitters, maar het is ook niet alleen een glans, dus meer shimmers. Als je de blush opbrengt krijgen de wangen een mooie gezonde roze kleur, (absoluut niet overdreven) en daarin afhankelijk van hoe het licht op je gezicht valt zie je de gouden gloed erin. Ik heb me laten vertellen dat Luminous een dupe is van Nars Orgasm. Die is wat aan de overdreven prijzige kant, en Luminous van Milani koste me nog geen 5 euro. And a little goes a long way.
Als je deze blush kan scoren zou ik er zeker voor gaan, hij staat mooi op zowel de lichte als de getinte tot donkere huidskleur.
Elizabeth Arden Eight Hour cream
De welbekende eight hour cream is en blijft een die altijd bij mij in me tas zit. Alhoewel Elizabeth Arden (EA) niet dierproef vrij/diervriendelijk is gemaakt, is dit voor mij toch echt een must have in mijn tas. Ik heb het product bij de favorieten van deze maand gezet, omdat ik het product deze maand heb herontdekt. Omdat ik er achter ben gekomen een hele poos geleden dat EA niet diervriendelijk wordt gemaakt en toen is dit product achter op in me kast beland. Ik wilde het niet weggooien omdat ik dat zonde vond, het is namelijk niet erg goedkoop. En dan hadden die diertjes voor niets geleden, dat is mijn mening. Deze maand heb ik erg last gehad van schrale lippen en opengescheurde nagelriempjes en van die losse velletjes langs je nagel. De eight hour cream is echt een wondermiddel als je mij vraagt. Je bent binnen no time af van die schrale lippen en de huid herstelt zich. Ik gebruik hem ook als ik me bikini lijn heb geschoren, dan smeer ik heel lichtjes een dun laagje over de huid. Dit maakt dat ik totaal geen last krijg van bultjes of schrale plekken. trouwens een paar weken terug tijdens het koken spatte er wat hete olie op mijn hand. Ik heb de crème er meteen op gesmeerd en er is nooit een blaar gekomen of een litteken! De crème ruikt niet naar bloemetjes of dergelijk, het heeft een medicinale geur waar je in feite niet van kan houden. Maar ik ben er al aan gewend en neem het voor lief omdat het mijn probleempjes en pijntjes in de huid oplost. De EA eight hour cream is te koop bij de ICI Paris XL en de V&D. Het is ook via internet te koop, just google it!
Eyeko's Graffiti eyeliner in de kleur: bruin
Dit product heb ik in feite al zolang in me stash liggen, maar ik gebruikte het nooit. Ik ben eigenlijk niet zo van de liners omdat ik kleine ogen heb en nog eens hooded eyelids. Maar de eyeliner gebruik ik namelijk niet als eyeliner, maar als wenkbrauw potlood. Ik hoor je al denken huh?
Nou ik zal het even uitleggen, want het is best simpel. Helaas ben ik niet gezegend met een prachtige volle wenkbrauw. In tegendeel ik kom aan gezichtshaar flink te kort, zowel wenkbrauwen als wimpers. Mijn wenkbrauwe groeien in een soort blokje, is heel uitgedund/weinig haar en is heel licht van kleur. Dus ik moet ze wel bijtekenen, zodat ik er wat fatsoenlijk uitzie. Ik gebruik in feite altijd de wenkbrauw potlood van Catrice in donker bruin of de wenkbrauw kit van Anastasia. Maar omdat de zon nu lekker schijnt en het weer iets warmer wordt, wil het wel eens gebeuren dat mijn wenkbrauw weg smelt. Meerdere malen is het mij overkomen dat ik met een wenkbrauw rondloop op me werk. En dat is echt een lachwekkend gezicht, ik lach iets minder. Per toeval kwam ik tot de ontdekking om een keer met de bruine graffiti eyeliner mijn wenkbrauw te tekenen. En het resultaat vond ik wel prettig. De punt is fijn en je kan er in principe haartjes mee tekenen, je hoeft het niet steeds te slijpen en het blijft de hele dag zitten tot je het weg wast. Het weerstaat zweten, zonlicht, wind en per ongeluk over je wenkbrauw wrijven. Het is niet echt waterproof, maar wel redelijk smudgeproof. Ik vind de kleur persoonlijk goed staan. Je moet wel geen blond of licht haar hebben, want anders is de kleur bruin te donker en zal het raar staan. Maar meiden met donker tot zwart haar kunnen dit prima uitproberen.
Chanel's Vitalumiére satin smoothing fluid make-up met spf 15
Ik heb deze foundation al een hele poos, maar gebruik hem in de winter niet omdat het dan veel te donker is voor me. Je zou het misschien niet geloven, maar in de winter ben ik voor mij doen erg wit. Als de zon aanbreekt en lekker gaat schijnen heb ik binnen no time weer mijn gezonde gouden tintje en kan ik deze foundation weer gebruiken.
Wat ik zo fijn vind aan deze foundation is dat hij lekker aanvoelt op mijn gezicht en één wordt. Ik heb niet het gevoel dat er een laag op me huid ligt. De foundation blend lekker in de huid en de geur ervan is lekker fris! Soms hebben foundations erg rare chemische geurtjes en dat is niet fris. Ik gebruik nr 50 Naturel, maar ik kan hem alleen gebruiken wanneer mijn tint wat door de zon is gekleurd en nu is de juiste tijd om deze weer uit de kast te halen.
MAC's Fix+
Over dit product heb ik al vaker gesproken. Het blijft een van me favorieten producten omdat het echt een multi purpose heeft, een zoveel in een product. Ik gebruik de Fix+ altijd voordat ik mijn foundation opbreng, dit maakt dat me foundation op z'n plaats blijft. Ook bij gebruik van losse pigmenten, zorgt voor minder fallout. En bij gewone oogschaduws, vooral de baked oogschaduws komen met een beetje Fix+ veel intenser uit op je oogleden.
En als laatste spuit ik hem over me make-up als ik klaar ben, als een laatste fixatie of gewoon als ik me gezicht wil opfrissen. Als ik een product van MAC kan aanraden, dan is het zeker de Fix+.
Urban Decay's Fun Palette
Okay wat moet ik nog meer vertellen over dit palette? Ik heb het breeduit gemeten in dit artikel hier. Degene die mij op twitter volgen hebben een aantal looks (zie hier en hier) voorbij zien komen die ik met dit palette heb gemaakt. Ik ben vooral gek op Baked en Woodstock. In tegenstelling tot de must have Naked palette van UD, kruimelen deze oogschaduws niet zo overdreven. Ik heb weinig last van fallout. En dat maakt voor mij dit palette nog gewilder!

Dit waren mijn favorieten van deze maand. Ik hoop dat jullie er wat van vonden en ben erg benieuwd naar je reactie! En natuurlijk naar jou favorieten van deze maand.
Tot een volgende keer!
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino