Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

3 mei 2011

Essence LE: You Rock palette EOTD

Hi ladies,
Ik heb van de week al via twitter foto's laten zien van de eyelook met het palette van Essence uit de You Rock collectie. En ik kreeg daar wel positieve reacties op dus besloot ik om de look online te plaatsen!
Ik moet eerlijk zeggen dat Essence echt druk bezig is met het verbeteren van hun producten. Ze hebben net nieuwe artikelen tot hun lijn toegevoegd. En ook aan de kwaliteit van hun producten blijven ze werken.
Dat is te merken aan het oogschaduw palette uit de You Rock collectie.Voor foto's en swatches kijk hier. naast het oogschaduw palette heb ik ook de oogschaduw basis gebruikt. De oogschaduw is blijven zitten tot ik s'avonds naar bed moest.
Excuses voor de ietwat slechte fotokwaliteit. Ik moet gewoon erg snel een nieuwe camera gaan kopen, want onze lieve Puk (de hond) heeft in een speelse bui de camera gepakt en is er zowat op gaan knabbelen uit verveling.
En dit is het geworden:

Ik heb de volgende kleurtjes gebruikt:
  • nr 1 is een baby blauwe kleur, die bracht ik aan over het gehele bewegend ooglid met een redelijk stevige oogschaduw kwast van Hema (zie hier het artikel over deze kwast) Ik breng de kleur deppend op, dit is nodig om "fall out" op de wangen te voorkomen en om een intensere kleur te verkrijgen
  • nr 5 is een paarse/aubergine kleur met glinsters erin, die bracht ik aan in de arcadeboog/crease
  • nr 4 is een donkerbruine kleur met glinsters erin, deze bracht ik in de buitenste ooghoek/outer V aan en blend ik een schone kwast samen met kleur nr 5 voor een zachte overgang
  • nr 2 is een crème-witte kleur met glinsters erin, deze bracht ik aan op het wenkbrauw bot/onder de wenkbrauw en blend ik naar beneden voor een zachte overgang van donker naar licht. Ik breng het ook aan in de binnenste ooghoek
  • nr 3 en 4 meng ik wat met elkaar en breng het aan met een potlood kwast aan op de onderste wimperrand  

  • vervolgens neem ik een dun eyeliner kwastje, (niet een schuin afgesneden kwastje) en breng een zwart lijntje aan, dicht op de wimperrand. Ik maak een heel subtiele wink
  • op de binnenste oogrand breng ik Nyx Jumbo eye pencil in Milk aan
  • de bovenste wimpers breng ik aan met een zwarte mascara en de onderste met een blauwe mascara

Op me lippen heb ik de Super Stay 24H in de kleur Red Passion van Maybelline. (daar komt binnen kort een review over!!) Op me wangen draag ik een blush van Sephora in de kleur Apricot Plaisir.

Dit is mijn eerste EOTD of beter gezegd FOTD op mijn blog. Ik vind het best wel eng, nou ja spannend en ben enorm benieuwd naar jullie mening of de look, maar ook over dit palette van Essence. Dus laat me weten wat je ervan vind.

Tot de volgende keer,
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino