Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

2 jan 2011

Review Sigma kwasten

Hi ladies,
Ik heb jullie de review over de Sigma kwasten en setjes beloofd, dus hier komt ie dan!
Afgelopen weken heb ik het onwijs druk gehad met mijn werk, waardoor ik zo weinig achter de computer heb kunnen zitten om aan mijn artikels te werken. Notabene heeft mijn foto-toestel onwijze kuren waardoor het foto's schieten ook in duigen is gevallen.
Maar we gaan een nieuw jaar in met nieuwe kansen!!

Voor de foto's van de kwasten en de setjes die ik besteld heb klik hier.
Ik zal als eerste de losse kwasten met jullie doornemen.


De Pencil brush E30, oftewel de potloodkwast.
Hiervan heb ik twee gekocht, een om te gebruiken voor lichte oogschaduw en een voor donkere.
Deze kwast heeft een beetje een puntig uiteinde waardoor je precies oogschaduw aan kan brengen in de "crease"/arcade boog, in je ooghoek, voor op je wimperranden en om te "smudgen"/uitvegen
Ik gebruik de pencil brush het meest voor de het smudgen van oogschaduw of potlood op mijn wimperranden en om de highlight in de ooghoeken met precisie aan te brengen.
De haartjes van de kwast zijn niet te hard en niet te zacht, waardoor hij makkelijk en prettig in gebruik is. De kwast heeft de juiste grote; niet te groot en niet te klein, hierdoor kan je de potloodlijn op je wimperranden precies smudgen en krijg je gewoon een fijne lijn.
Als je de lijn wat dikker wilt uitvegen dan kan je wat kan je dat zelf bepalen. De kwast is los te koop voor $9, maar hij zit in meeste kwasten setjes.
Mijn oordeel over de Pencil brush:
+
Mocht je opzoek zijn naar een goede pencil brush dan zou ik deze zeker aanraden.
De haartjes zijn van goede kwaliteit, het doet zijn werk prima voor mij en de houder ligt lekker in de hand.
In vergelijking met kwasten van merken als M.A.C. en andere duurdere merken, is deze kwast een prima kwast, die je er zeker naast kan leggen en die kost veeeeeeel minder!
Ik heb zelf een M.A.C. pencil brush, maar als ik moet kiezen neem ik toch die ene van Sigma, omdat die lekkerder werkt.
-
Als je niet mag bestellen via het internet van je ouders of niet in het bezit bent van een credit card of een paypal account, dan kan je de Sigma kwasten moeilijk kopen. Tot heden zijn deze kwasten niet te koop in winkels in Nederland. Kan je wel bestellen via het internet dan heb je de optie om de kwasten te kopen via de officiele site van Sigma, of via een tal van Nederlandse sites. Let wel dat je dan de dollar prijs in euro prijs betaal. De verzendkosten zijn volgens Nederlandse normen. Het is wat jezelf belangrijker vind.
Dit geld voor alle Sigma producten


De Tapered Blending brush E35, dit is een kwast met een beetje een ovaal(bol) vormige punt/uiteinde.
De lange haartjes staan een beetje wijd uit mekaar en is uiterst geschikt om de oogschaduw aan te brengen in de crease/arcadeboog en deze te blenden, om zo harde "randjes" te verzachten. De kwast is los te koop en kost $9, deze is in weinig setjes bijgevoegd.
Mijn oordeel over de Tapered Blending brush:
+
Wat een fijne kwast is dit! Je ziet gewoon een verschil als je een blending kwast gebruikt van goedkope merken en als je deze gebruikt. De haartjes voelen fijn aan op de ooghuid, die namelijk erg dun en gevoelig is. De haartjes zijn "fluffy", maar niet te, dus erg fijn.
Je hoeft totaal geen kracht uit te oefenen met de kwast. Je kan hem lichtjes over de huid laten glijden en de oogschaduw komt zo mooi op de oogleden!
De kwast is niet te groot, ik heb namelijk weinig ooglid, maar hij bevalt prima.
-
Dezelfde minpunten die hierboven genoemd zijn gelden hier.


De Tapered Blending brush E40, deze kwast lijkt op de E35, alleen staan de haartjes op de top wat meer uit elkaar, wat ronder en is wat groter. De kwast is gemaakt van natuurlijke haartjes. Hij is geschikt om mee te blenden en om oogschaduw aan te brengen. De kwast is los te koop voor $9, deze zit niet standaard in de kwasten setjes.

Mijn oordeel/mening over de Tapered Blending brush:
+
De haartjes zijn lekker zacht, maar niet te waardoor je veel fall-out krijgt of dat de haartjes gaan buigen bij het aanbrengen van de oogschaduw.
De haartjes schuren niet, dat is het fijne van de natuurlijke haartjes.
-
Dezelfde minpunten die hierboven genoemd zijn gelden hier.
Het enige wat ik bij dit kwastje als "minpunt" kan noemen, is dat hij wel erg groot is voor meiden met weinig ooglid. Ik zou deze kwast dan echt niet aanraden, houd het dan bij de E35. Die gaat wel.


De Medium Angled Shading brush E70, deze kwast is schuin afgesneden, met een kegelvormige (tapered)bovenkant. De haartjes eindigen niet in een punt, vandaar ze op de website zeggen dat het een flat top heeft. Deze kwast is ideaal bij het aanbrengen van je highlighter op je wenkbrauw-bot, en bij je binnenste ooghoek.
Verder is de kwast ook handig bij het precies aanbrengen van donkere oogschaduw in de arcadeboog. De kwast is gemaakt van natuurlijke haartjes. De kwast is lost te koop voor $9, en zit in ongeveer 4 van de kwastensetjes.
Mijn oordeel over de Medium Angled Shading brush:
+
De kwast heb ik puur gebruikt om de highlighter op te brengen op het wenkbrauwbot, dus precies onder de wenkbrauw haartjes. De haartjes zijn erg zacht en neemt de oogschaduw poeder goed op en brengt het ook mooi aan op de huid. Door de vorm van het kwastje ka je precies werken
-
Dezelfde minpunten die hierboven genoemd zijn gelden hier.
Ik vind de grootte van de kwast toch iets aan de grote kant om oogschaduw in mijn binnenste ooghoek aan te brengen. Dat is een persoonlijke kwestie hoor. Misschien dat het voor jou wel werkt!

Mijn ervaring met de kwasten van Sigma is zeer positief zoals je leest. Geen van de kwasten die ik bezit heeft echt haartjes kwijt geraakt tot nu toe, ik gebruik ze nu al langer als een maand als ik het goed heb. En ben echt blij met mijn aankopen. Op het internet zijn er zowel negatieve ervaringen als positieve ervaringen te lezen, daar kan ik een ding op zeggen; soms heb je gewoon pech. Sigma heeft een goede service wat dat betreft. Je kan hun contacten als je kwasten niet voldoen aan de verwachtingen. En zij zullen je indien je voldoet aan bepaalde criteria nieuwe kwasten toe sturen. Klik hier voor meer info daarvoor.


Verder heb ik de Synthetic Face kit, de Eyes kit en de Travel kit Nice in Pink gehaald. 
Ik schrijf daar van de week een stuk over. 

Ik hoop dat dit stukje hulpzaam was voor jullie die erover denken om Sigma kwasten te gaan kopen. Er zijn ook kwasten van andere merken die wat goedkoper zijn. Kijk voor een redelijke copy van de Sigma kwasten set/brushroll hier.

xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino