Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

31 jul 2011

MAC Fashion Flower haul Deel 1 Oogschaduws

Hi ladies,
Eindelijk plaats ik mijn koopjes van deze collectie online. Ik laat jullie in deze post de oogschaduws zien die ik heb aangeschaft.

Ik had al twee oogschaduws (Sweet Daisy en Groundcover) Klik hier om naar die post te gaan.
Oogschaduws:
Naast de twee die ik al had heb ik "Lucky Green" en "Bows & Curtseys" aangeschaft.

Lucky Green is en blijft een van mijn favorieten als ik het heb over de MAC oogschaduws. Het was ook een van mijn eerste oogschaduws die ik aanschafte (samen met Espresso)
Alweer de prachtige daisy-print in de oogschaduw. Lucky Green wordt door MAC omschreven als: "Frosted midtone lime, with an Veluxe Pearl finish". Dus glanzend/schitterend als er licht op schijnt. Het is een heldere aparte groene kleur met een gouden glans erdoorheen. Ik kan helemaal geen negatieve punten aan Lucky Green toekennen, de pigmentatie is subliem, de houdbaarheid op je ooglid (met of zonder primer) is goed, de oogschaduw poeder voelt zo zacht aan en smeert fijn op over je ooglid en hij staat elke huidskleur mooi, licht of donker het maakt niet uit!
En of je het gebruikt over je hele ooglid, zonder een andere kleur of als highlight onder je wenkbrauw of binnenste ooghoek of op je onderste wimperrand? Lucky Green staat fantastisch!
(dit is een preview van een look die binnen kort gepost word!)Excuses voor de half open ogen, maar ik kreeg ze op geen een foto helemaal dicht zonder ze helemaal dicht te persen. Ik heb hier Lucky Green op mijn bewegend ooglid subtiel aangebracht en vervaagd.
Lucky Green was in deze LE collectie een repromoot, maar zit ook in de vaste collectie, dan wel zonder de madelief print erin. Niet dat dit wat uitmaakt hoor.

Bows & Curtseys trok in eerste instantie niet echt mijn aandacht. De eerste swatches van de oogschaduw gaven mij het gevoel dat het ging om een vrij donkere kleur met een minuscuul blauwig glittertje/shimmertje erin. Ik heb al een aantal vrij donkere kleuren met een glittertje, dus wilde ik die niet.
Totdat ik de kleur weer zag, en ging swatchen en de combi zag van de oogschaduw met mijn huidskleur.
Ja toen was ik verkocht.
Bows & Curtseys wordt door MAC omschreven als:"Blackened forest green with bluish shimmer, with a Satin finish". Dus een vrij donkere groene kleur, met daadwerkelijk een blauwige shimmer erin. Afhankelijk van de kleur van de oogschaduw basis die je gebruikt zal de groene kleur meer naar voren gebracht worden.
Ik heb de kleur uiteindelijk toch aangeschaft omdat het een aparte kleur is, bij het swatchen kreeg ik al meteen een idee hoe de kleur te dragen.
Een mooie groenige smokey eye, om af te wijken van het standaard zwart voor een smokey eye. Of op je onderste wimperrand.

Bows & Curtseys is een limited edition kleur, dus deze is helaas niet meer te verkrijgen. Tenzij ze besluiten hem nogmaals bij een andere collectie uit te brengen of toe te voegen aan hun vaste assortiment.
Nog een laatste foto van de swatches van de oogschaduws


xoxo, V.

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino