Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

18 jul 2011

Essence TE; 50's Girls Reloaded

Hi ladies,
Jullie zullen ongetwijfeld de posts voorbij zien komen over deze trend editie van Essence. En ik had Essence nog afgezworen na die zogenaamde holografische collectie van hun. Ik was ook niet weg van de persfoto's van deze collectie, maar ik kwam per toeval in de Kruitvat vorige week. Daar hadden ze de collectie net in de schappen gelegd, en kon ik als eerste de producten in het echt bekijken. Speciaal voor Make-upandMore heb ik toch het een en ander gehaald nadat ik de producten in de winkel had geswatched.
Flink wat foto's van de producten, dus kijk snel verder!

Deze editie is volgens Essence gebaseerd op de jaren '50;
"Een retro-reis met intens blauw en helderrood gecombineerd met zachte goudtinten, die je deze zomer verzekeren van een flinke dosis maritieme flair". 
De verpakking moet je volgens Essence laten denken aan de tijden van de petticoat, rock'n roll en stoere kerels met vetkuiven. Volgens mij snappen de bedenkers van de beschrijving van de trend edities iets echt niet. Ik krijg er helemaal geen rock 'n roll of petticoat gevoel bij als ik naar de verpakking kijk.
Meer een beetje een "bootje varen-gevoel". Maar ach, ik zal Essence niet helemaal neerhalen, maar ik vind dat ze hiermee weer de plank volledig misslaan. Afijn laat me verder gaan naar de producten die ik gehaald heb.
Op de oogpotloden en twee duo-oogschaduw palettes heb ik alles gehaald. Ik vond de oogpotloden niet zo bijzonder en de andere palettes ook niet echt, vandaar.

De duo oogschaduw palettes
Hierboven zie je het duo oogschaduw palette, "I'm a Marine Girl". Ik vond de blauwe kleur van dit palette het mooist toen ik ze in de winkel swatchte. De blauwe kleur is vrij intensief van kleur, en de lichte kleur is mooi als een highlight onder je wenkbrauw en in je binnenste ooghoek. Ik laat helaas geen swatches zien, omdat dit palette weg gegeven word (meer info volgt).
Er zit in totaal 4 gram product in dit palette en kost €2,49.

De oogschaduw brush
Een nieuwe oogschaduw kwast naast de twee andere kwasten die in het vaste assortiment zitten. De kwast heeft twee kanten, ene kant wat groter om de oogschaduw op te kunnen brengen en de kleinere kwast om accenten aan te brengen en te blenden. Als je deze misloopt, wees niet getreurd want hiervan heb ik twee gehaald. Dus gaat één van ze weggegeven worden (meer info volgt). De oogschaduw kwast kost €1,59.

De Translucent Loose Powder 
Om een of andere reden had ik een heel ander idee over dit product, ik dacht dat het een soort shimmer-achtige poeder was. Maar dat is dus niet het geval, het is gewoon losse, matte poeder, die je kan aanbrengen over het gelaat om bv je foundation te "setten"/fixeren. Of als je die niet gebruikt, om gewoon op de huid aan te brengen voor een wat matte look.
Essence zegt dat deze poeder geschikt is voor alle huidtypes. De poeder zorgt voor een stralende, matte teint. Door de speciale textuur van de poeder, zal  het lijken of deze zich versmelt met de natuurlijke teint van de huid en zo een perfecte basis vormen voor de make-up.
Ik weet niet van jullie, maar ik doe nooit eerst poeder op me huid en daarna foundation. Of de poeder moet een primer-achtige werking hebben... Ik weet het nog niet, want ik heb hem nog niet uitgeprobeerd.
Er zit 8,5 gram product in het potje en kost 2,99.

De nagellakjes
Essence over de nagellakjes: "Deze nagellakken zorgen voor een ultiem wow-effect aan boord! Ga voor vijf stralende kleuren en be a star!" 
Dit zijn dan de lakjes, vijf in totaal. Ik vind de vormgeving erg leuk. Wat anders dan die cilinder vorm die ze vaak/meestal met de TE hebben.
Essence beweert dat de lakjes superlang op de nagels blijven zitten met een sensationeel effect.... Misschien kan ik gewoon echt niet lakken, je zal het wel aan mijn "swatches" zien iets verder op.
Eerst laat ik de lakjes één voor één in de schijnwerpers "liggen":
Ahoy!
Ahoy is de witte kleur. Ziet er in het flesje lekker dik uit en echt witte kleur, zonder glittertjes.
You're a Heartbreaker.
You're a Heartbreaker is de grijze kleur. Klik op de foto om deze groter te maken, zo kan je heel goed zien dat er een subtiele shimmer/glitter in de nagellak zit. Aan de hand van licht inval op de gelakte nagels zul je deze shimmer goed zien. Very nice!

I'm a Marine Girl.
I'm a Marine Girl is de blauwe kleur, ik noem het een navy blue. De kleur heeft wat weg van de kleur die onze zeilboot heeft, alleen met iets minder shine. Ik vind het een apart blauw kleurtje met een shine erin als ik het zo mag noemen. Het heeft iets metallics erin, misschien metallic-shine. Pff mijn nagellak kennis is erg klein, dus als ik het fout heb, aub verbeter mij.
Love Me Tender.
Love Me Tender is volgens mij een zilveren kleur, misschien wit-goud. Want Essence spreekt over goud tinten in de beschrijving van de collectie. Ik weet het niet zo goed. Ik vind het in ieder geval een apart kleurtje. Net als de blauwe kleur nagellak, heeft deze lak een soort metallic-shine. 
Back to the 50's.
Back to the 50's is de rode kleur. Een mooie bloed-rode kleur. Ik vind dit een mooie rode nagellak omdat het niet neigt naar roze, of bordeaux. Gewoon rood, en niet te diep, maar licht-fel-rood. Ja ik verzin het ook maar waar ik bij sta hoor. Ik vond Back to the 50's het mooist lakken tijdens mijn verwoede poging om te swatchen. De lakjes kosten per stuk €1,79.
En nu op naar de foto's van de swatches.
Alle vijf de lakjes op een rij, elk maar één coat. Zoals je kan zien lakken de eerste vier kleurtjes niet erg mooi (van pink naar wijsvinger) De rode lak ziet er het mooiste uit. Ik heb op andere blogs de swatches bekeken en die zien er echt erg mooi uit. Lara zal de lakjes allemaal swatches deze week, zij heeft mooie nagels, dus ik laat het ook echt helemaal aan haar over. En nog één foto van de swatches.
Dan laat ik nu de laatste twee producten zien. Het zijn de lipsticks. In deze editie zitten er twee, een rode kleur en een nude-roze kleur.
De lipsticks
Essence bracht twee lipsticks uit in deze editie, Back to the 50's en  I'm sailing. Essence beschrijft de lipsticks als "dat je lippen stralen in ala 50's style!!!".  De lipsticks zijn creme achtig van kleur, met een zeer goede dekking, volgens Essence. Dit is wel nodig voor de meiden met sterk gepigmenteerde lippen.
Hierboven zie je Back to the 50's, een mooie rode kleur, net als die nagellak met dezelfde naam.
Hierboven zie je de mooie nude-roze kleur. Deze heet I'm Sailing. Ze dekken echt, ik heb de lipstick in de winkel geprobeerd en het resultaat was echt dekkend!  Ik denk dat beide lipsticks mooi zullen staan bij zowel de getinte als de blanke huid. Maar voor de meiden met een donkere huidskleur zal I'm Sailing denk ik niet echt flatteren.
De lipsticks zijn per stuk verkrijgbaar voor 1,99.
Op de twee laatste foto's hieronder zie je de swatches van beide lipsticks. De eerste foto is een close-up. De foto's zijn beide buiten in normaal daglicht gemaakt. Kon nog net, want ik was klaar en het weer sloeg meteen om!
Wat vinden jullie van de swatches? Of is zo'n haul leuker in de vorm van een filmpje?
Tot de volgende keer,
xoxo, V.

0 reacties:

Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino