Make-up, Beauty and fashion.
Like it, Love it, Want it, Get it!
Follow Make-up and More

24 jul 2011

Anonymous Guestblog part 005: “If confusion is the first step to knowledge, I must be a genius.”

Elke maandag schrijft Morena, onze Anonymous Guestblogger, een post voor Make-up and More. Klik hier voor deel 1, deel 2deel 3 en deel 4 als je die nog niet hebt gelezen of even je mind wilt opfrissen! En als je het allemaal nog weet zou ik snel verder lezen!!

So he said, "What’s the problem baby?" What's the problem, I don't know, well maybe I'm in love. I think about it every time, I think about it, can't stop thinking about it. 


Ik denk dat ik daarmee genoeg heb gezegd en op dit moment lijkt alles op rolletjes te lopen.
Het is eigenlijk te mooi om te geloven en ik durf het ook niet, maar toch blijf ik geloven en blijf ik vooral hopen. Het voelt zo mooi dat zelfs wegdromen op papier er niet mee te vergelijken is, dit gevoel is onevenaarbaar.
Ik
kan het niet beschrijven en dat is jammer, want ik wil iedereen hier in mee nemen, met me mee laten genieten, met me mee laten lachen en stralen.
Problemen en sombere gevoelens lijken als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen, iets wat realistisch blijven moeilijk maakt. Toch komen deze twee nog regelmatig om de hoek kijken en dat is iets waarin ik jullie niet wil meesleuren. Helaas zijn deze gevoelens beter te verwoorden dan zoetsappig liefdesgeluk en een manier om het te beschrijven is bijvoorbeeld: KUT. Mijn humeur en gemoedstoestand zijn nog veranderlijker dan het weer en niemand weet wanneer het warme zonnetje omslaat in een donkere onweersbui en dat maakt niet alleen mijn omgeving gek, maar ook ik word er gek van. Daarom heb ik vanaf nu besloten om te genieten van alles wat deze situatie (en het leven in het algemeen) met zich meebrengt: verdriet, wanhoop, een lach, geluk, vlinders, woede, teleurstelling, warmte, frustratie, liefde, zenuwen, tranen, verwarring, noem maar op, ik ben er klaar voor.
Deze tekst weer teruglezend, voel ik me weer een stuk beter. Laat dat nou zijn wat ik even nodig had, want een brakke zondag met koffie, regen en een leeg gevoel is ook niet echt een feest. Vanavond ga ik er gewoon weer een feestje van maken, gewoon lekker op z’n zondags en ook al schijnt de zon niet, een rosétje smaakt altijd wel. Een rosétje met vriendinnen, geen mannen, geen jongens, gewoon met de meiden onder elkaar, want god o god wat zijn al die gozers vermoeiend zeg.
Even een kleine status update van de aanwezige exemplaren in de fruitmand: Meloen (simpele flirt) – Ik ben terug in zijn gedachten, maar hij niet in de mijne. Ik voel me ‘vereerd’ als ik een smsje van hem krijg, maar het is geen hoofddoel of zo en het is al helemaal geen reden om een van de eerder genoemde gevoelens te ervaren. Pietje (gekwetste opgever) – Zoals ik jullie vorige keer al had verteld, was Pietje een beetje boos.
Ik denk dat hij dat nog steeds is, want ik heb niets meer gehoord van hem. Stel dat hij hiervoor nog een
kans had, is die nu volledig verkeken, want ik houd persoonlijk niet zo van opgevers. Gigolo (eendagsvlieg) – Het had zo leuk kunnen zijn, maar dat is het niet geworden. Een date kan er nog wel inzitten, maar op dit moment ben ik niet zo bezig met anderen. Dit geldt eigenlijk voor ieder exemplaar in de fruitmand die geen Forbidden Fruit heet. Dan heb je ook nog De Ex (simpele ziel, stuk verdriet) – Ik wil geen woorden vuil aan hem maken, dus meteen door naar de andere ex a.k.a Oude Vriend (opgestaan, plaats vergaan) – Leuk blijft het altijd en misschien komt uit deze ‘relatie’ wel mijn eerst echte vriendschap voort met een man. Lijkt me leuk en ik denk dat dit alleen maar mogelijk is, omdat ik hem niet meer wil. Natuurlijk blijft de spanning er, dat is ook nodig anders zou er niet zo snel een relatie kunnen ontstaan, maar ik zit liever met hem, dan op hem. In tegenstelling tot Forbidden Fruit (lucky bastard), wiens kleren ik wel van zijn lijf af kan trekken, maaaaar.. ik doe het niet. Goh, wat ben ik toch verstandig! Daar had ik misschien eerder mee moeten komen, want dat had de awkward situation die zich dit weekend voordeed, voorkomen. Flirtend met Peer (leuk en interessant, maar zonder pit), kom ik de Oude Vriend tegen in het gezelschap van iemand waar ik ooit eens mee had gezoend (geef ik geen naam, want hij is niet ‘naamwaardig’). Na zeg maar een babbel te hebben gemaakt met de Oude Vriend, wilt die niet naamwaardige ook nog eventjes praten, maar daar had ik geen tijd voor, want mijn ex stond me dood te maken met zijn blikken. Ontsnapt aan zijn afkeurende blik, liep ik alweer tegen iemand anders op, die ook een praatje met me wilde maken en als het aan hem lag wel meer. Ik had hier allemaal geen tijd voor hoor, want juist ja: ik moest naar Forbidden Fruit.
AAAAAAAAAH, geef mij ook zo’n ‘wing girl’ als ‘the Situation’ in Jersey Shore. Alleen dan niet om sneller iemand te kunnen regelen, maar om te voorkomen dat mensen mij proberen te regelen. Ik moet daar niets van hebben, het lijkt misschien alsof ik alles doe wat god verboden heeft en dat dan zo vaak mogelijk, maar ik haal jullie meteen even uit die droom: NEE. Ik ben er zo klaar mee dat jongens vrouwen zien als een lustobject etc. etc. en natuurlijk is de manier waarop ik jongens neerzet in deze blog (denk aan de fruitmand etc.) hier in strijd mee, maar jongens doen dit zo vaak in het echte leven. Mannenavondje: bier, nog meer bier en genoeg vlees om te keuren. Be-la-che-lijk! I am just saying.. Lezers, waar zijn de echte mannen heen? De mannen die gewoon echte heren zijn en vrouwen met respect behandelen. Lezers, waar zijn de echte vrouwen heen?
De vrouwen die gewoon echte dames zijn en eisen dat ze met respect worden behandeld. Help me eens een handje, want zoals jullie misschien al doorhebben, ben ik zwaar verward en dat is niet erg, maar wel duidelijk zichtbaar. 

Deze blog kent geen rode lijn, maar misschien komt mijn gevoel zo beter over op jullie.
Net zoals in deze tekst, ben ik in het echte leven ook van hot naar her aan het rennen, zonder enig idee waar het heengaat. 

Maar goed, ook van deze state of mind ga ik genieten en zoals Larry Leissner ooit zei:  “If confusion is the first step to knowledge, I must be a genius.” Ik voel me zwaar aangesproken. 

xoxo, Morena.





Blogarchief

 
Make-up and More. Template by Exotic Mommie Illustration by DaPino